خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

رونمایی از «سامانه معاملات بومی» به زودی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۶۱۳

محمدعلی دهقان دهنوی از راه‌اندازی سامانه بومی معاملات طی روزهای آتی خبر داد و گفت: این سامانه، دستاورد بومی متعلق به کشور است که با همت دانشگاهیان و مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار به زودی در مرحله استقرار قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا از بازار سرمایه؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، ضمن بررسی سامانه‌های جدید رونمایی شده در سازمان بورس اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات هر سازمانی که ادعای شفافیت و خدمت رسانی دارد، قابل مشاهده بودن خدمات آن است، زیرا تا زمانی که فعالیت های هر سازمانی در معرض دید و قضاوت مردم نباشد، نمی‌توان ادعای شفافیت برای آن داشت.

دکتر محمدعلی دهقان دهنوی اضافه کرد: در همین راستا سازمان بورس طی ماه های اخیر دو گام بزرگ برداشته است؛ در گام نخست به انتشار صورت های مالی سازمان بورس پرداخته شد که مورد مطالبه افراد زیادی بود. اکنون نیز و در گام دوم رونمایی از سامانه «پنجره واحد خدمات نوین بازارسرمایه» اقدامی در همین راستاست.

وی تشریح کرد: سامانه صدور مجوزها به شکلی است که متقاضی از لحظه نخست و زمانی که درخواست خود را در سامانه ثبت می کند، می تواند مسیر انجام درخواست خود را در سازمان رصد کند و دریابد که چه اموری بر روی این درخواست انجام شده و چه کارهایی با چه طول زمانی باقی مانده است.

اثر بهره‌برداری از پنجره واحد خدمات بازارسرمایه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به طولانی بودن انجام  فرآیند درخواست ها در گذشته، گفت: اما امروز افراد با مراجعه به سامانه و پیگیری فرایند درخواست خود می توانند به خوبی از روند انجام کاریشان مطلع شوند. این موضوع خود، ابزاری برای سازمان بورس و اوراق بهادار محسوب می شود تا عملکرد پرسنل را با این سامانه ارزیابی و متوجه مشکلات و نقاط ضعف شود.

وی در خصوص سامانه «پنجره واحد فیزیکی» بیان کرد: این سامانه که یکی از سامانه های رو نمایی شده اخیر است در تهران مستقر بوده و بیشتر به افرادی که در پایتخت به دنبال پیگیری درخواست خود هستند کمک می کند تا به جای مراجعه به نهادهای مختلف، تنها به یک محل برای پیگیری کارشان و البته با تعداد دفعات کمتر مراجعه کنند.

دکتر محمدعلی دهقان دهنوی ادامه داد: در حالیکه تمامی افراد در سراسر کشور می توانند از سامانه «پنجره واحد الکترونیکی» به طور غیر حضوری استفاده کنند. در گذشته افرادی که در سازمان برای صدور مجوز در خواست می‌دادند مجبور بودند درخواست‌های خود را به سازمان بورس واوراق بهادار پست کنند و نماینده شان به پیگیری امور مربوط بپردازد؛ اما اکنون و با ایجاد سیستم احراز هویتی که در سامانه قرار دارد از همه این مراحل بی نیاز شدیم و با حذف کاغذ، درخواست ها را به طور کاملا الکترونیکی بررسی می‌کنیم.

وی در پایان خبر داد: در حال حاضر و در مرحله نخست فعلا صدور موافقت اصولی ها در سامانه مورد پیگیری قرار گرفته است. به زودی صدور مجوز تاسیس و تمدید نیز اضافه خواهند شد. این سامانه در حال توسعه و اتصال به اداره ثبت استا خدمات ثبتی نیز به طور الکترونیکی انجام شود؛ در ادامه نهادهای مالیات، پست و روزنامه رسمی نیز به این سامانه وصل می شوند تا همه خدمات بازار سرمایه به شکل الکترونیکی در همه نقاط کشور در دسترس مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز