خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

یکی از علل اختلال اینترنت در روز گذشته جلوگیری از فروش سوالات کنکور بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۵۸۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از علت‌های اختلال اینترنت در روز گذشته جلوگیری از فروش سوالات کنکور بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه ۵جانبه معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه و وزارت ارتباطات و ۳ اپراتور بزرگ تلفن همراه در پاسخ به این سوال که اطلاع رسانی در خصوص مباحث حقوقی و جرائم از طریق پیامک از چه زمانی آغاز خواهد شد؟ گفت: البته این اقدام صرفا از طریق پیامک نیست و سایر ابزارها هم هستند ولی فرایند کار از امروز آغاز خواهد شد و ما با قوه قضاییه در  زمینه آگاهی سازی مساعدت می‌کنیم.

وی در  واکنش به اختلالات اخیر تلفن همراه و ارتباط آن باقطعی برق گفت: فرآیند قطعی برق ما را متاثر کرد اما اختلال روز گذشته، علی رغم تمهیداتی که انجام شد، بحث برگزاری کنکور بود. خیلی از کنکوری‌ها به علت احتمال لو رفتن سوالات در فضای مجازی امنیت روانی نداشتند، البته سازمان سنجش هم نسبت به این موضوع حساسیت داشت که  این حساسیت به جا است. درخواست شد که در حوزه‌های امتحانی اینترنت ۳g و ۴g فعال نباشد که قطعا این مورد در همسایگی نقاطی که کنکور در آن جا در حال برگزاری بود تاثیر گذار است. البته زیان اختلالات ایجاد شده از سود آن بیشتر است بنابراین باید سال آینده برای این موضوع فکر دیگری کرد.

وزیر ارتباطات درباره اینترنت ماهواره‌ای خاطرنشان کرد:  اینترنت ماهوراه‌ای یک پدیده است که ما با آن مواجه خواهیم شد. این یک عصر جدید است زیرا خیلی از مناطق با اینترنت موبایل پوشش دهی ندارند. البته همواره آمریکا به خاطر خویی که در سلطه جویی در همه عرصه‌ها دارد در برابر همه کشورها دنبال این بوده که پلتفرم‌های خود را توسعه دهد. بنابراین از مدت‌ها قبل دنبال این موضوع بوده است. ما هم باید در این شرایط خودمان را تمهید کنیم.

وی افزود: البته ما مقررات سرزمینی برای استفاده از اینترنت‌های ماهواره‌ای داریم. اما سازمان فضایی هم دنبال منظومه‌های ماهواره‌هایی بوده است اما ما نباید بترسیم و باید خودمان را برای فراگیری از آن آماده کنیم.

 غلامی معاون پیشگیری قوه قضاییه در ادامه در جمع خبرنگاران با اشاره به ارسال پیامک جهت آگاهی مردم در خصوص جرائم اظهار داشت: این مساله از پیش مطرح بوده و خیلی ربطی به کرونا ندارد. پیامک‌ها صرفا بر اساس فراوانی جرایم انجام خواهد شد، به این صورت که همراه پیامک یک لینک هم ارسال خواهد شد تا مخاطبان برای مطالعه بیشتر به آن لینک مراجعه کنند.  

وی درباره آموزش اپراتورها گفت: به مجموعه‌ها در خصوص پیشگیری از وقوع جرم آگاهی سازی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برای افزایش اطلاعات حقوقی مردم چه کرده‌اید؟ گفت: یک سری کارگاهها در شهرهای مختلف برگزار شده اما این کار یک اقدام بسیار کلان بود و و قرار است هر هفته یک پیامک برای ۷۵ تا ۸۰ میلیون جمعیت ایران جهت آگاهی سازی از جرائم ارسال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز