خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دریانوردان خواستار هم‌ترازی حقوق خود با دستمزدهای بین‌المللی هستند/ دریانوردان در اولویت سوم واکسیناسیون قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۲۳۲

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بخش‌ زیادی از دریانوردان در خصوص حقوق و دستمزد خود مطالباتی دارند و خواستار همترازی با دریانوردان بین‌المللی به ویژه ناوگان اقیانوس پیما هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه بخشی از پیام‌های تبریک به مناسبت این روز تقدیر و تشکر از دریانوردان بوده و بخشی دیگر به مطالبات دریانوردان اختصاص دارد که وظیفه دارم این امانت را منعکس کنم، اظهار داشت: علی‌رغم شیوع کرونا فعالیت‌های دریایی و بندری در حوزه‌های مختلف لحظه‌ای متوقف نشد.

وی ادامه داد: تمام دریانوردان ناوگان تجاری، نفت ‌کش، نیروهای مسلح، فلات قاره، ناوگان صیادی، اکتشافی و پژوهشی و خدمات دریایی سازمان بنادر، جست و جو دریایی و سایر دریانوردان به طور شبانه روزی با وجود تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی به فعالیت خود در این شرایط سخت ادامه دادند و تحریم‌ها نتوانست بر تلاش دریانوردان اثر بگذارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مطالبات دریانوردان گفت: بخش‌ زیادی از دریانوردان در خصوص حقوق و دستمزد خود مطالباتی دارند و خواستار همترازی با دریانوردان بین‌المللی به ویژه ناوگان اقیانوس پیما هستند.

راستاد درباره واکسیناسیون دریانوردان برای مقابله با ویروس کرونا افزود: با مذاکراتی که با وزارت بهداشت داشتیم و طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت و درمان دریانوردان در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مطالبات دیگر دریانوردان بحث تامین مسکن است. از وزیر راه درخواست داریم در چهارچوب‌‌های موجود تامین مسکن دریانوردان را در اولویت قرار دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مطالبه دریانوردان درباره قرارداد کار گفت: یکی دیگر از مطالبات این قشر درباره قراردادهای کار است که قرارداد کار مصوب دریایی در حال نهایی شدن است و دریانوردان انتظار دارند قراردادهایشان متناسب با شرایط کار باشد.

وی افزود: از دیگر مطالبات دریانوردان تمدید گواهینامه‌های مرتبط است که البته در شرایط کرونا چند دوره قراردادها بدون مراجعه تمدید شد.

راستاد ادامه داد: همچنین دریانوردان به دنبال این هستند که در بحث حقوق ارزی معادل نرخ واقعی ارز را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر تاکید کرد: امیدوارم با توجه وزیر راه و شهرسازی نگرانی جامعه دریایی نسبت به مشکلات و پاسخگویی به مطالبات برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز