خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

افزایش فشار روی شبکه شرب خوزستان برای تامین آب کشاورزی و دام

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۱۳۷

مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: چون منابع محلی آب خشک شده تامین و برداشت برای کشاورزی و دام روی شبکه آب شرب فشار وارد کرده، بنابراین کمبود بوجود می‌آید.

فرهام کرکانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره مشکل کم آبی در استان خوزستان اظهار داشت: بیشتر مشکل و اعتراضات در این استان مربوط به تامین آب برای دام و کشاورزی است و چون منابع محلی خشک شده تامین و برداشت برای کشاورزی و دام روی شبکه آب شرب فشار وارد کرده، بنابراین کمبود بوجود می‌آید. 

وی تاکید کرد: مشکل در این استان مربوط به تامین آب شرب نیست، برای سایر مصارف منطقه است. 

مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: پروژه‌های مختلفی در شهرها و روستاها چه توسط سازمان آبفای خوزستان و چه شرکت‌های آب و فاضلاب استان از محل اعتبارات شهرهای دارای تنش و ملی در حال انجام است.

وی به اشاره به مهم‌ترین اقدامات در راستای رفع چالش‌های آبی در استان خوزستان و دیگر شهرهای دارای تنش گفت: حفر چاه و انتقال آب از نزدیکترین محل از جمله اقدامات است، در چند شهر ساخت مخزن و افزایش مجتمع‌های آبرسانی را در دستور کار داریم.

کرکانی بیان داشت: افزایش تعداد تانکرهای آبرسانی سیار هم از محل اعتبارات ملی را خواهیم داشت که به محض تخصیص اعتبار تعداد تانکرها افزایش داده می‌شوند.

وی یادآور شد: اکنون تمام ناوگان آبرسانی سیار وارد مدار هستند و فعلا کمبودهای خرید و یا اجاره را از طریق افزایش سرویس‌ها در کل کشور جبران می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز