خبرگزاری کار ایران

اردکانیان:

تا آغاز دولت سیزدهم ۱۰ میلیون روستایی از آب سالم برخوردار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۹۳۱

وزیر نیرو گفت: جمعیت روستایی برخوردار از شبکه‌ آب سالم و پایدار تا آغاز دولت سیزدهم به اندکی بیش از 10 میلیون نفر می‌رسد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» روز سه‌شنبه در آئین بهره‌برداری از پنج طرح صنعت آب و برق با اعتبار 432 میلیارد تومان در سه استان همدان، زنجان و گلستان در هفته سیزدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افزود: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از 8 میلیون و 927 هزار هموطن روستایی در بیش از 13 هزار و 500 روستای کشور به شبکه‌های آب سالم و پایدار وصل شدند.

وی اضافه کرد: هدفگذاری ما رسیدن به رقم بیش از 9 میلیون نفر است که امید است شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و همکاران در استان‌ها با جدیت لازم طرح‌ها را دنبال کنند تا در هفته‌های باقی مانده از مجال دولت دوازدهم این وعده هم عملی شود.

اردکانیان گفت: تحقق این وعده‌ها و برنامه‌ها به تامین منابع مالی هم وابسته است و ما این بحث را هم جزو وظایف و ماموریت‌های خود می‌دانیم که با پیگیری‌های روزانه، منابع لازم برای اجرای طرح‌ها را تامین کنیم.

وزیر نیرو گفت: هدفگذاری ما بدان معناست که در پایان دولت دوازدهم و آغاز دولت سیزدهم جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه‌های آب سالم و پایدار در سطح کشور به اندکی بیش از 10 میلیون نفر خواهد رسید و این دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: امید است این روند که به طور خاص از سال 93 در کشور آغاز شده با اجازات و حمایت‌های مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در این عرصه تداوم داشته باشد و بتوانیم در سال‌های پیش‌رو شاهد استمرار این حرکت تا آخرین روستا و دسترسی آخرین هموطن روستایی به این شبکه‌ها باشیم.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به بهره‌برداری از واحدهای تصفیه‌خانه فاضلاب در استان‌های همدان و زنجان گفت: این عرصه هم یکی دیگر از نقاط روشن در کارنامه جمهوری اسلامی است؛ این که در هشت سال گذشته(93 ماه از فعالیت دولت تدبیر و امید) 93 واحد تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح شده، چنین شاخصی در جهان قابل ارائه و مطرح شدن است.

اردکانیان افزود: امروز سرمایه‌گذاری به روش‌های مختلف اعم از دولتی،‌ داخلی، مردمی و مشارکت‌ها، استفاده از منابع بانکی و وام‌ها روی موضوع جمع‌آوری، تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده یک شاخص عمده در توسعه یافتگی و به معنای توجه حکومت‌ها به امر بهداشت عمومی و توجه به ارزش ذاتی آب است.

وی گفت: بدین معنا که می‌شود از فاضلاب به دفعات برای تامین نیازها در بخش‌های مختلف استفاده کرد و خوشبختانه این کار در کشور ما سرعت خوبی گرفته و دانش آن نیز در حال فراهم شدن بوده و واحدهای تولیدی در حال طراحی تجهیزات لازم هستند.

اردکانیان گفت: امروز توانسته‌ایم با طرح‌هایی که افتتاح شده به هدف 271 تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور برسیم. این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و موضوع فاضلاب روستایی از موضوع‌های در دستور کار خواهد بود و این نوید روزهایی را خواهد داشت که در سازگاری با کم آبی توجه بیشتری به چگونگی مصرف آب و استفاده از فاضلاب تصفیه شده در بخش‌های زیست محیطی و کنترل‌هایی که باید صورت گیرد از جمله صنعت و حفظ و توسعه فضای سبز و باغداری داشته باشیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری طرح‌های مهم برق در استان همدان گفت: با توجه به روند صنعتی شدن به‌ویژه در استان‌هایی که هم از منابع صنعت و معدن برخوردارند و هم به دلیل مشکلات کم آبی به طور طبیعی برای حفظ و توسعه اشتغال نوعی جابجایی بین بخش کشاورزی و صنعت و در بخش کشاورزی بین کشاورزی غرق‌آبی و استفاده از روش‌های مناسب‌تر برای کشت کم آب‌بر در این استان‌ها وجود دارد، طرح‌های تولید برق، احداث شبکه‌های انتقال و توزیع نقش مهمی در توسعه کشور دارد.

وزیر نیرو گفت: امیدواریم در هفته‌های باقی مانده از دولت دوازدهم، پویش به طور منظم، طرح‌های خود را عرضه کند و بعد از آن هم این مسیر مطابق برنامه ادامه خواهد یافت.

اردکانیان اظهار داشت: امروز طرح‌هایی که افتتاح شد سرمایه‌گذاری 430 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده بود و عملیات اجرایی دو طرح مهم نیز با سرمایه‌گذاری 300  میلیارد تومان آغاز شد که امید است مطابق برنامه وارد مدار بهره‌برداری شده و از نتایج آن بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز