خبرگزاری کار ایران

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان خبر داد:

آغاز به کار اجلاس تجاری ایران و ارمنستان با حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۸۸۳

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان از آغاز به کار اجلاس تجاری ایران و ارمنستان با حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های آی‌تی، مواد پیشرفته، پلیمر، زیست فناوری و دارو خبر داد.

به گزارش ایلنا از سازمان توسعه تجارت ایران، اکبر گداری با بیان این مطلب اظهار داشت: در این جلسه وزیر اقتصاد ارمنستان ضمن خیر مقدم به مقامات و شرکت‌های دانش‌بنیان خواستار ارتباط و تعامل بیشتر شرکت‌های ارمنی و ایرانی و انتقال تجربیات شد.

در ادامه عباس ظهوری، سفیر ایران در ارمنستان یکی از موانع اصلی در تجارت ایران و ارمنستان را عدم شناخت طرفین از ظرفیت‌های موجود عنوان کرد و گفت: رویدادها و نمایشگاه‌ها می‌تواند سهم به‌سزایی در زمینه و افزایش آگاهی هر دو طرف ایفا کند.

وی با باشاره به اینکه توانمندی شرکت‍‌های دانش‌بنیان نتیجه طی کردن مسیری سخت است، افزود: هم اکنون اقتصاد و شرکت‌های دانش‌بنیان تصویر تازه‌ای از اقتصاد ایران ارائه داده‌اند و ایران آمادگی به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و دستاوردهای علمی و فرهنگی با کشور ارمنستان را دارد.

مهدی الیاسی، معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این مراسم با بیان اینکه سهم اقتصاد دانش‌بنیان درGDP ایران 4 درصد است، گفت: در حال حاضر هفت هزار شرکت‌ دانش‌بنیان و بیش از ۱۰ هزار استارت‌آپ در ایران فعالیت می‌کنند و این توانمندی حاصل برنامه‌ریزی و فعالیت ۱۰ ساله است.

الیاسی ادامه داد: کووید19، آخرین و مهم‌ترین زمینه‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان به آن ورود پیدا کرده‌اند و به مدد فعالیت این شرکت‌ها، زمینه کنترل و مهار این اپیدمی در ایران، به رغم تحریم‌ها و ممنوعیت واردات، فراهم شد.

همچنین، امیر ناظمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات،  با اشاره به روابط دوستانه ایران و ارمنستان، بر جایگاه و نقش ارامنه در فرهنگ و اقتصاد کشور و تقویت زمینه‌های همکاری تاکید کرد.

گفتنی است، در ادامه جلسات پرسش و پاسخ و همچنین جلسات B2B بین شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد و بازدید شرکت‌های ایرانی از کارخانجات و مراکز صنعتی ارمنستان نیز در دستور کار ادامه این اجلاس قرار دارد.

خاطرنشان می‌سازد، اجلاس تجاری ایران و ارمنستان روز یکشنبه، هفتم تیرماه با حضور عباس ظهوری، سفیر ایران در ارمنستان، امیرناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهدی الیاسی، معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان و همچنین وهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان، نارک تریان، معاون وزیر اقتصاد، مدیرکل تکنولوژی‌های پیشرفته وزارت فناوری‌های برتر، نماینده سازمان صنعتی این کشور و روبرت بگلریان و آرا شاهوردیان دو نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز