خبرگزاری کار ایران

مقیمی مطرح کرد:

تحویل خودرو تارا در روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۶۱۸

مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: میزان تولید ایران خودرو قریب به 22 درصد افزایش داشته است و امسال 120هزار دستگاه تولید خودرو داشته‌ایم. در مورد خودروهای سنگین نیز دو برابر رشد تولید را تجربه کردیم، در سال 98، 480 خودرو سنگین تولید کردیم که در سال 99 این میزان به 1100 دستگاه افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرشاد مقیمی در حاشیه امضای تفاهمنامه وزارت صمت و بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: میزان تولید ایران خودرو قریب به 22 درصد افزایش داشته است و امسال 120هزار دستگاه تولید خودرو داشته‌ایم. در مورد خودروهای سنگین نیز دو برابر رشد تولید را تجربه کردیم، در سال 98، 480 خودرو سنگین تولید کردیم که در سال 99 این میزان به 1100 دستگاه افزایش پیدا کرد. پیش‌بینی تولید در سال 1400 برای خودروهای سنگین 4 برابر سال 99 بود.

وی با اشاره به تولید اتوبوس گفت: در سال 98 واردات اتوبوس 58 هزار یورو بود که این میزان درسال 99 به 44 هزار یورو کاهش پیدا کرد برنامه ما برای سال 1400 نیز کاهش این رقم به 33 هزار یورو است. امروز این ظرفیت به وجود آمده است که از این طریق از خروج منابع ارزی جلوگیری کنیم در صادرات نیز رشد خوبی تجربه کرده ایم.

رییس شرکت ایرانخودرو در ادامه تصریح کرد: خودرو تارا از چند روز دیگر تحویل داده می‌شود، گیربکس اتومات نیز در حال انجام مراحل کالیبراکسیون و شهریورماه تحویل داده خواهد شد. گیربکس نیمه اتومات نیز در شهریور و هفته دولت با تولید انبوه عرضه می‌شود اما عرضه خودرو آن آبان ماه صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز