خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دلیل کاهش سوخت در برخی جایگاه‌ها تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۶۱۵

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران گفت: باید در مخازن جایگاه‌ها 2500 تا 3 هزار لیتر بنزین موجودی سوخت باشد.

همایون صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره علت کمبود بنزین در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت اظهار داشت: دلیل کمبود سوخت در جایگاه‌ها پایین بودن کرایه حمل نفتکش‌ها است. 

وی افزود: مشکل ناوگان حمل و نقل یعنی نفتکش‌ها کرایه است، مبلغی که به کرایه حمل اضافه شده کفایت نمی‌کند و با کامیون‌های دیگر تفاوت دارد، بنابراین رانندگان ترجیح داده‌اند نفتکش‌ها را به کانتینر و دیگر کشنده‌ها تبدیل کنند. بنابراین شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با مشکل حمل و برخی جایگاه‌ها با چالش کمبود سوخت مواجه شده‌اند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران یادآور شد: سوخت در برخی جایگاه‌ها بسیار کاهش یافته در حالی که باید در مخازن جایگاه‌ها 2500 تا 3 هزار لیتر بنزین موجودی سوخت باشد.

وی با بیان اینکه تفاوت نرخ کرایه نفتکش‌ها با دیگر کامیون‌ها گاها تا دو برابر است، گفت: نرخ کرایه کامیون‌ها بر اساس میزان محموله و مسافت محاسبه می‌شود، بنابراین وقتی یک نفتکش با میزان بار و مسافت مشابه نسبت به یک کامیون با نوع بار متفاوت دریافتی نصف دارد، ترجیح می‌دهد که نوع بار خود را تغییر دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: قرار بود وزارت نفت نرخ کرایه نفتکش‌ها را اضافه کرده و برابری ایجاد کند یعنی همان نرخ سازمان پایانه‌ها را برای کامیون‌های حمل سوخت نیز اعمال کند، اما این اتفاق نیفتاد و معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت با 50 درصد مطالبات ناوگان موافقت کرد.

وی در ادامه با اشاره به چالش جایگاه‌داران با حق‌الزحمه  تاکید کرد: طبق اعلام بانک مرکزی و مرکز آمار تورم کشوری 42 درصد است اما علیرغم این تورم که البته نرخ آن در جامعه بیش از این است، تنها 25 درصد به حق‌الزحمه جایگاه‌ها و مجاری عرضه اضافه شده و این در حالی است که در بخش ابزار و تجهیزات جایگاه‌ها بیش از 300 درصد تورم را شاهدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز