خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور؛

٢۵٠٠ نخبه را از دانشگاه‌های خارجی به کشور برگرداندم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۵۵۸

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار داشت: توانستیم در ۴ سال گذشته ٢۵٠٠ نخبه ایرانی را از ١٠٠ دانشگاه خارجی به کشور بازگردانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سورنا ستاری در مراسم مبادله تفاهمنامه‌های همکاری بین وزارت راه و شهرسازی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: توانستیم در ۴ سال گذشته ٢۵٠٠ نخبه ایرانی را از ١٠٠ دانشگاه خارجی به کشور بازگردانیم.

وی ادامه داد: تمام این افراد در شرکت‌های دانش بنیان به کار گرفته شدند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش توسعه پارک‌های فناوری اظهار داشت: در چند سال اخیر بیش از 13 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در پارک‌های فناوری سرمایه‌گذاری شده است.

ستاری با بیان اینکه امروز 280 هکتار اراضی جدید به پارک علم و فناوری پردیس اضافه می‌شود، افزود: در حال حاضر ظرفیت پارک علم و فناوری پردیس 90 هکتار است که با الحاق اراضی جدید، در پردیس تغییرات اساسی رخ می‌دهد و می‌تواند محلی برای به کارگیری نخبگان علمی کشورمان باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به عدم آلایندگی شرکت‌های دانش بنیان گفت: در هیچ‌یک از پارک‌های علم و فناوری شاهد آلایندگی شرکت‌ها نیستیم و اساساً این ویژگی اقتصاد دانش بنیان است که همراه با محیط زیست است و با تعریف قدیم صنایع که با آلودگی آب و هوا همراه بودند کاملا متفاوت است و امیدوارم پارک علم و فناوری پردیس به عنوان الگوی موفق پایه‌گذار اتفاقات مهم و موثری در این حوزه باشد.

ستاری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های پردیس به توسعه زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند، بیان داشت: امیدواریم الگوی موفق پارک فناوری پردیس در پارک پرند هم تکرار شود و اهمیت دادن به اقتصاد دانش بنیان و نخبگان علمی از دستاوردهای بزرگ وزارت راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز