خبرگزاری کار ایران

اردکانیان:

اجرای پروژه های آب و برق در شرایط محدودیت های جنگ اقتصادی/ افتتاح 65 طرح بزرگ؛ از ابتدای سال 1400 تاکنون

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۵۵۵

وزیر نیرو گفت: در هشت سال گذشته، در عرصه‌های آب و برق با وجود محدودیت‌ها و مضیقه‌های ناشی از جنگ اقتصادی خدمت رسانی به صورت مستمر انجام شده به نحوی که نه تنها گذران امور به شکل مناسبی از جمله در شرایط کرونا صورت گرفت بلکه کارنامه روشن و شوق‌آمیزی از خدمت‌رسانی ثبت و ضبط شد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" روز چهارشنبه در آیین افتتاح 24 پروژه‌ هفته دوازدهم پویش#هرهفته_الف_ب_ایران از جمله سد لاستیکی فرح آباد در ساری، هفت پست برق و خطوط انتقال،  چهار نیروگاه خورشیدی، دو نیروگاه مقیاس کوچک اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری اجرای مجموعه این طرح‌ها بالغ بر ۹۰۲ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۶۵ طرح در سال ۱۴۰۰ از ۲۹۰ طرح وعده داده شده به مدار بهره‌برداری آمده است.

وی اضافه کرد: اینکه حدود ۱۴ هزار روستای ما در این سال‌ها با جمعیت بیش از ۹ میلیون نفر به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، یکصد تصفیه‌خانه فاضلاب، ۵۵ تصفیه خانه بزرگ آب،  ۵۷ سد مخزنی از اعتبارات ملی، بیش از ۳۳۰ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی به‌مدار بهره‌برداری آمده، صرفا طرح‌های ساخت و سازی وزارت نیرو و شرکت‌های تابع آن بوده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در عرصه ساز و کارها هم کارهای بزرگ‌تری از ساخت‌ و سازها صورت گرفته است، به طرح‌های ساز و کاری صورت گرفته از جمله یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: این اقدام به تنهایی منشا تسهیل در امر ساخت و سازها بوده است.

اردکانیان همچنین به همکاری‌های نزدیک با استانداران اشاره کرد و یادآور شد: کار بسیار نزدیک و مشترکی بین وزارت نیرو و استانداران در این سال‌ها از جمله در این چهار سال اخیر صورت گرفت.

به گزارش ایلنا، امروز ​24 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 902.8 میلیارد تومان در هشت استان کشور با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، به بهره‌برداری رسید.

از 24 پروژه صنعت آب و برق افتتاح شده، 23 پروژه برقی و یک پروژه نیز آبی است که از این مقدار ، 9 پروژه در استان خوزستان، چهار پروژه در استان کهگیلویه و بویر احمد، چهار پروژه در استان بوشهر، سه پروژه در استان کرمان و در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، فارس و مازندران هر کدام یک پروژه افتتاح شد.

بر این اساس، در استان خوزستان سه نیروگاه خورشیدی و 6 پروژه توسعه طرح‌های انتقال برق مجموعا 9 پروژه در 6 شهرستان دزفول، ایذه، رامهرمز، اهواز، شوشتر و باغملک استان خوزستان با اعتبار 159 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

چهار پروژه افزایش و توسعه طرح‌های انتقال برق در استان کهگیلویه و بویر احمد با اعتبار 150.8 میلیارد تومان برای تحقق هدف افزایش ضریب اطمینان و توسعه شبکه برق برای تامین برق مشترکان و کاهش طول فیدرهای توزیع و افزایش قابلیت مانور در شبکه توزیع افتتاح شد.

همچنین در استان بوشهر نیز چهار پروژه انتقال و توسعه طرح‌های برقی با اعتبار 85 میلیارد تومان در سه شهرستان بوشهر، عسلویه و دشتسان بهره‌برداری شد.

این گزارش می‌افزاید، در دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران سه پروژه نیروگاه مقیاس کوچک 8 مگاواتی و احداث پست و کلیدخانه با اعتبار 202 میلیارد تومان افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و فارس هر کدام یک پروژه صنعت برق به ارزش 283 میلیارد تومان و در استان مازندران نیز تنها پروژه آبی این هفته با سرمایه‌گذاری 23 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز