خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد :

۳۰۰ هزار میلیارد تومان پول پارک شده در صندوق‌های با درآمد ثابت

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۹۴۶

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: کسانی که سهام خود را می‌فروشند، برای مدت موقتی پول خود را به صندوق با درآمد ثابت منتقل می‌کنند تا موقعیت بهتری برای خرید سهام پیدا کنند و رقمی که در حال حاضر در این صندوق وجود دارد حدود 300 هزار میلیارد تومان است اما اینکه چقدر از این رقم تبدیل به سهام شود به طور مستقیم به شرایط بازار سرمایه بستگی دارد.

محمدعلی دهقان دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان پول‌های پارک شده در بازار سرمایه و احتمال تبدیل آن به سهام اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که پول پارک شده یک واژه بسیار عمومی است و پول می‌تواند در محل‌های مختلفی منتظر ورود به بازار سرمایه باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عمده پول‌ها در دو محل تمرکز دارد و بخش قابل توجهی از پول‌های پارک شده، مانده حساب سهامداران در نزد کارگزاری‌ها است که این پول‌ها نزدیک‌ترین پول برای تبدیل شدن به سهام هستند و همواره یک مانده قابل توجهی در این حساب‌ها وجود دارد که البته به دلیل سیال بودن آن قابل تخمین نیست.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همچنین بخش قابل توجه دیگری از این پول‌ها، در صندوق‌های با درآمد ثابت پارک شده است.

دهقان دهنوی با بیان اینکه پول‌های حاضر در صندوق با درآمدهای ثابت هم بسته به شرایط می‌تواند قالب سهام وارد بازار سرمایه شود، اظهار داشت: کسانی که سهام خود را می‌فروشند، برای مدت موقتی پول خود را به صندوق با درآمد ثابت منتقل می‌کنند تا موقعیت بهتری برای خرید سهام پیدا کنند و رقمی که در حال حاضر در این صندوق وجود دارد حدود 300 هزار میلیارد تومان است اما اینکه چقدر از این رقم تبدیل به سهام شود به طور مستقیم به شرایط بازار سرمایه بستگی دارد.

وی گفت: البته باید توجه داشته باشیم، پول‌هایی که نزد حساب‌های مردم در قالب پس انداز وجود دارد، آنها هم به نوعی پول پارک شده محسوب می‌شود و در مجموع سپرده‌گذاری‌های کشور به چند هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد که می‌تواند به سهام تبدیل و در هر زمان به بازار سرمایه منتقل شوند.       

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز