خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

کاهش ۲۵ درصدی قیمت میوه تا پایان هفته/ ادامه تخلف گران فروشی در سطح شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۹۷۲

رئیس هیئت مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران گفت: در ابتدای هفته شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت انواع میوه‌ و تره‌بار در میادین هستیم و پیش بینی می‌شود تا پایان هفته 10 درصد دیگر نیز قیمت‌ها کاهش داشته باشد.

مصطفی دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت عرضه و قیمت انواع میوه‌ و تره‌بار در میادین، اظهار کرد: طبق محاسبات ما در ابتدای هفته قیمت کلیه محصولات میوه‌ و تره‌بار کاهش 10 تا 15 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: این کاهش قیمت به دلیل افزایش عرضه محصولات اتفاق افتاده است.

دارایی‌نژاد میزان افزایش عرضه نسبت به سال گذشته را 2 تا 3 برابر عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت در میوه‌های وارداتی نیز اتفاق افتاده است، افزود: هر کیلوگرم انبه پاکستانی با کاهش قیمت 15درصدی نسبت به هفته گذشته، 25 تا 30 هزار تومان و هر کیلوگرم موز هندی و اکوادوری نیز با کاهش قیمت 15درصدی به ترتیب 18 تا 19 هزار تومان و 20 تا 21 هزار تومان در میادین فروخته می‌شود.

دارایی‌نژاد همچنین به اعلام قیمت برخی از محصولات میوه و تره‌بار پر مصرف داخلی پرداخت و گفت: هم اکنون هر کیلوگرم طالبی 5 تا 5 هزار و 500 تومان، هر کیلوگرم هندوانه 3 هزار و 500 تا 4 هزار و 500 تومان، هر کیلوگرم گیلاس 15 تا 35 هزار تومان، هر کیلوگرم هلو 15 تا 17 هزار تومان و هر کیلوگرم شلیل 10 تا 16 هزار تومان در میادین به فروش می‌رسد.

وی همچنین قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی را 3 هزار تا 4 هزار تومان و هر کیلوگرم پیاز را یک هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

دارایی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که به رغم افزایش عرضه و کاهش قیمت در میادین چرا همچنان شاهد قیمت‌های بالا در مراکز عرض هستیم، اظهار کرد: در میادین میوه و تره‌بار نظارت دائمی در حال انجام است و کمتر تخلفی با برخورد سریع مواجه می‌شود، گران فروشی در سطح شهر اتفاق می‌افتد و باید نظارت‌ها در آن بخش افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز