خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی:

بابت طرح جامع شهر فرودگاهی به شرکت هلندی بدهکاریم/ عدد بدهی بالا نیست/ ورود شرکت‌های چینی،‌ کره و ترک برای ساخت ترمینال دو

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۱۱۵

مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی گفت: برای ساخت ترمینال سرمایه گذارانی از چین، کره و ترکیه وارد مذاکره شدند و در حال بررسی پیشنهادات این شرکت‌های خارجی هستیم و به زودی این پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

محمدمهدی کربلایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره شرکت‌های خارجی که در چند سال گذشته در قالب مشاور وارد پروژ‌ه‌های فرودگاه امام شدند، اظهار داشت: در این بخش با دو موضوع مواجه هستیم. تعداد زیادی از شرکت‌های خارجی چند سال گذشته برای سرمایه گذاری و پروژه‌های توسعه فرودگاهی وارد شدند و مذاکراتی با آن شرکت‌ها انجام شد. مذاکره با برخی از آنها به تفاهمنامه هم رسید اما هیچ یک از آنها برای ما هزینه‌ای به همراه نداشت و ما هم تعهدی برای آن شرکت‌ها ایجاد نکردیم.

وی ادامه داد: اما با همکاری یک شرکت هلندی و ایرانی اقداماتی مانند طرح جامع شهر فرودگاهی به اجرا رسید و قراردادی در این حوزه منعقد شد و طرحی هم ارایه کرده‌اند که یک حساب بازی با این شرکت داریم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی تاکید کرد: از آنجایی که با شیوع ویروس کرونا و پاندمی کرونا مواجه شدیم آنها برای حساب خود مراجعه‌ای نداشتند  و ما هم پیگیری نکردیم.

کربلایی افزود: بدهی دیگر شرکت شهر فرودگاهی امام به مسابقه معماری ترمینال دو مربوط می‌شود. موضوع مسابقه معماری برای ترمینال 2 را داشتیم که چند شرکت در این مسابقه حضور داشتند که در فاز اول این شرکت‌ها رتبه بندی شدند و فاز دیگر انتخاب برنده است که باید هزینه آن را هم بپردازیم.

وی گفت: رقم این دو بدهی عدد بالایی نیست و باید صراحتا بگویم که شهر فرودگاهی هیچ بدهی ندارد و طلبکار هستیم. به طوری که در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی بابت دریافت خدمات بیش از 1200میلیارد تومان به فرودگاه امام بدهکار هستند که عمده‌ این بدهی متعلق به شرکت‌های هواپیمایی اصلی است.

 مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی تاکید کرد: درباره حساب بازی که با چند شرکت داریم هم در تعامل هستیم و این رقم آنچنان بالا نیست.   

کربلایی همچنین درباره ورود سرمایه گذاری خارجی به پروژه‌های فرودگاه امام به ویژه پروژه ترمینال دو گفت: برای ساخت ترمینال سرمایه گذارانی از چین، کره و ترکیه وارد مذاکره شدند و در حال بررسی پیشنهادات این شرکت‌های خارجی هستیم و به زودی این پروژه کلنگ زنی می‌شود.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز