خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در پاسخ به ایلنا:

تهران پایین‌ترین سرانه‌های بهداشتی و آ‌موزشی در کشور را دارد/ رتبه دوم تهران در استان‌های دارای بحران کم‌آبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۴۹۸

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری در باره تمرکززدایی از تهران گفت: متاسفانه کاندیداها به اشتباه درباره تهران صحبت می‌کنند و تصور درستی ندارند چرا که وقتی از تمرکززدایی صحبت می‌شود ذهن همه به این سمت می رود که امکانات و منابع در تهران انباشت شده و این امکانات باید از تهران به مناطق دیگری هدایت شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شفیعی در مراسم رونمایی از سند آمایش استان تهران با بیان اینکه مهمترین چالش در بحث استان تهران موضوع تمرکز و توزیع نابرابر امکانات است گفت: در این سند به تمام موضوعات تمرکززدایی اقتصادی مدیریتی اجتماع و ... اشاره و توجه شده و این سند با اتکا به خرد جمعیتی تهیه و تدوین شده است.

وی ادامه داد: سند آمایش استان تهران کتابی نیست که در یک کتابخانه بماند بلکه یک سند پویا است که مدام در معرض دید و قضاوت قرار می‌گیرد.

 رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران تاکید کرد: قرار نیست فقط شهروندان تهرانی درباره این سند اظهار نظر کنند و از آنجایی که تهران مهمترین منطقه در سند آ‌مایش سرزمینی است تمام ایران باید درباره آن اظهار نظر کنند.

شفیعی با اشاره به اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری در باره تمرکززدایی از تهران گفت: متاسفانه کاندیداها به اشتباه درباره تهران صحبت می‌کنند و تصور درستی ندارند چرا که وقتی از تمرکززدایی صحبت می‌شود ذهن همه به  این سمت می رود که امکانات و منابع در تهران انباشت شده و این امکانات باید از تهران به مناطق دیگری هدایت شود این در حالی است که تهران در توزیع اعتبارات بهداشت و آ‌موزش و پرورش که دو موضوع مهم محسوب می‌شوند پایین‌ترین سرانه‌ها را در سطح کشور دارد.

این مقام مسئول افزود: آنچه که باعث افزایش مهاجرت به تهران شده فقط بحث امکانات و منابع نیست و نباید به اشتباه وقتی که از تمرکززدایی حرف می‌زنیم به فکر کاهش امکانات و اعتبارات تهران باشیم.

وی گفت: البته قبول دارم که در برخی از مناطق تهران با تجمع و تمرکز امکانات مواجه هستیم اما این موضوع کل استان نیست.

شفیعی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه پیش بینی شما از جمعیت استان  تهران در طول اجرای این سند چیست گفت: در این سند هیچ اعداد وارقامی از جمعیت تهران یا کشور نیامده هر چند که تخمین‌هایی زده می‌شود این امید وجود دارد که در طول اجرای این سند فعالیت‌هایی که به کمیت نیروی انسانی در تهران نیاز دارد کاهش یابد و مانع از اضافه شدن نیروی کار برای این دست از فعالیت‌ها می‌شویم چرا که جمعیت به دنبال اجرای این فعالیت‌ها وارد می‌وشد.

رییس سازمان برناه و بودجه استان تهران گفت:‌قرار نیست با ابلاغ این سند شاهد مهاجرت معکوس باشیم اما امیدواریم در طول این سند آهنگ ورود جمعیت به تهران کند شود و جذابیت‌های کاذب برای ورود جمعیت به تخران را از بین می‌بریم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر محدودیت‌های آبی استان تهران و برنامه‌های سند برای این حوزه اظهار داشت: استان تهران پس از استان سیستان و بلوچستان بدترین وضعیت آبی در کشور را دارد. در یک یک سند میان مدت مبارزه با خشکسالی با وزارت نیرو برنامه‌ای داریم تا در مدت زمان پنج سال مصرف آب در تهران را با روش راندمان در شبکه توزیع انتقال و آبیاری 400 میلیون متر مکعب کاهش دهیم.

وی گفت:‌البته اگر این برنامه محقق شود باز هم از محدوده بحرانی کم آبی خارج نخواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز