خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد:

حل مشکل توزیع کالاهای اساسی با اجرای طرح تقویت امنیت غذایی/ بازار مرغ و تخم مرغ روی آرامش را می‌بیند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۲۰۲

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ریشه نابسامانی در بازار کالاهای اساسی را مربوط به بخش توزیع دانست و گفت: طرح تقویت امنیت غذایی کشور که در مجلس مورد موافقت قرار گرفته است، مشکلات بخش توزیع را با تشکیل ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی و ایجاد شبکه هوشمند بین حلقه‌ها مرتفع خواهد کرد.

پرویز اوسطی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه تولید و عرضه محصولات کشاورزی از حلقه‌های متعددی تشکیل شده است، گفت: به طور مثال در تولید و عرضه مرغ، حلقه‌های آن از مرغ اجداد آغاز می‌شود و در ادامه جوجه یک روزه، واحدهای پرورشی، کشتارگاه و در نهایت مراکز عرضه قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر این حلقه‌ها با یکدیگر در تعامل نباشند تولید و عرضه مرغ دچار مشکل خواهد شد و زمینه سوء استفاده فرصت طلبان در بازار مصرف فراهم می‌شود.

اوسطی با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی حلقه‌های تولید و عرضه محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی، اظهار کرد: نمایندگان مردم طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را مصوب کردند تا علاوه بر شناسایی مشکلات بخش تولید و رفع آن، مشکلات ساختاری عرضه و بازار محصولات کشاورزی و کالای اساسی نیز شناسایی و اصلاح شود.

وی ادامه داد: تشکیل ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی در این طرح دیده شده است، این ستاد چهار وظیفه مهم دارد که اولین آن‌ها تنظیم بازار داخلی کالاهای کشاورزی شامل بازرسی و نظارت بر قیمت، تامین و توزیع و همچنین مدیریت مطلوب بازار با کمک تشکل‌های غیردولتی کشاورزی است.

اوسطی معتقد است؛ اگر ستاد بتواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد دیگر شاهد مشکلات بخش توزیع نخواهیم بود و بازار ملتهب برخی محصولات کشاورزی مانند مرغ و تخم مرغ روی آرامش را می‌بیند.

وی همچنین هوشمندسازی حلقه‌های تولید را از دیگر مواردی عنوان کرد که در طرح تقویت امنیت غذایی به آن پرداخته شده و می‌تواند بر رفع مشکلات توزیع موثر باشد.

اوسطی توضیح داد: شبکه هوشمند بستری را فراهم می‌کنند تا حلقه‌های تولید و عرضه محصولات کشاورزی و اساسی به یکدیگر متصل شوند و در یک محیط شفاف عمل کنند.

این نماینده مجلس شورای افزود: محیط شفاف اجازه سوء استفاده فرصت طلبان را در هیچ یک از حلقه‌ها نمی‌دهد و نظارت را بر بر توزیع آسان‌تر و دقیق‌تر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز