خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

جگر صنعت زیر دندان وزارت نیرو است/ وضعیت برق صنایع روز به روز درحال بدتر شدن است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۵۰۴

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت:‌ وضعیت برق صنایع روز به روز در حال بدتر شدن است. دولت پول زیادی برای دادن انشعاب گرفته و پول زیادی هم برای مصرف برق می‌گیرد. جگر صنعت زیر دندان وزارت نیرو است، همیشه اولین مشتری که پول برق یا گاز را پرداخت می‌کند صنعت است اما متاسفانه اولین قربانی هم صنایع هستند.

ابوالفضل روغنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد وضعیت قطعی برق صنایع اظهار کرد: طبق ماده 4 و 5 قانون حمایت از تولید، هر موقع قرار بر تصمیمی در مورد صنعت باشد باید با این بخش هماهنگ شود. متاسفانه وزارت نیرو بدون اطلاع قبلی اقدام به قطع برق بیشتر واحدهای صنعتی کرده است. بعضی از این صنایع مانند آلومینیوم، شیشه و فولاد مواد مذاب یا مایع در سیستم خود دارند یا مواد غذایی دارند که قطعی برق خسارات جبران ناپذیر به آنها وارد می‌کند.

وی افزود: ما معذوریات کشور را درک می‌کنیم اما اگر یک جدول زمان‌بندی قطعی برق داده شود می‌توان جلوی بسیاری از این نوع از خسارات را گرفت. اگر قرار بر قطعی است باید قبلا اعلام شود تا صنایع برنامه خود را بدانند اما متاسفانه بدون در جریان گذاشتن قبلی واحدهای صنعتی، برق‌ را قطع می‌کنند که این موجب مشکلات فراوانی می‌شود.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در ادامه تصریح کرد: در دوران پیک تابستان برق و در دوران پیک زمستان گاز قطع می‌شود، این یک زخم کهنه و عمیق است که هر روزه هم بدتر می‌شود. بعضی از واحدها ممکن است 5 یا 6 ساعت و بعضی دیگر 1 تا 2 ساعت قطعی برق داشته باشند اما به طور متوسط بین 3 تا 4 ساعت قطعی دارند. البته این موضوع روزانه نیست یعنی ممکن است چند روز قطعی نداشته باشند اما پس از آن برق قطع شود.

وی خاطرنشان ساخت: وضعیت برق بخش خانگی قابل مقایسه با بخش صنایع نیست. حاضر هستند سر صنعت را ببرند تا بخش خانگی ناراضی نباشد، این درحالی است که بیشترین پول را از بخش صنعت می‌گیرند. وضعیت برق صنایع روز به روز در حال بدتر شدن است، دولت پول زیادی برای دادن انشعاب گرفته و پول زیادی هم برای مصرف برق می‌گیرد.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: جگر صنعت زیر دندان وزارت نیرو است، همیشه اولین مشتری که پول برق یا گاز را پرداخت می‌کند صنعت است اما متاسفانه اولین قربانی هم صنایع هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز