خبرگزاری کار ایران

دکل ۲۷ فتح در میدان سپهر مستقر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۴۲۲

عملیات جابه‌جایی و برپایی دستگاه حفاری ۲۷ فتح شرکت ملی حفاری ایران در میدان سپهر همسو با اجرای پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران مرتبط با طرح توسعه میدان‌های نفتی غرب کارون آغاز شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدمجید موسوی، مدیر پروژه حفاری ۶ حلقه چاه در میدان‌های نفتی سپهر و جفیر، گفت: تاکنون ۲۰ درصد تجهیزات و ادوات این دکل سنگین حفاری به این موقعیت انتقال یافته و روی موقعیت چاه شماره ۲ سپهر در حال نصب و برپایی است.

وی با بیان اینکه ملی حفاری در مشارکت با شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی، ۶ حلقه چاه توسعه‌ای در این میدان‌ها حفر و تکمیل می‌کند، افزود: پس از آغاز عملیات حفاری نخستین چاه در قالب این پروژه با به‌کارگیری دستگاه حفاری ۹۴ فتح در میدان جفیر، با استقرار دستگاه حفاری ٢٧ فتح، حفر دومین چاه در میدان سپهر وارد فاز عملیاتی می‌شود.

مدیر پروژه حفاری ۶ حلقه چاه در میدان‌های نفتی سپهر و جفیر با این توضیح که امکان استقرار دستگاه حفاری سوم نیز برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه وجود دارد، اظهار کرد: در چارچوب اجرای این پروژه شرکت ملی حفاری ایران، تأمین دستگاه حفاری و انجام خدمات فنی جانبی را به‌عهده دارد.

موسوی گفت: حفاری این چاه‌ها در حوزه فعالیت شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به‌عنوان مجری طرح توسعه میدان‌های نفتی غرب کارون در استان خوزستان اجرا می‌شود.

دکل حفاری ۲۷ فتح از دستگاه‌های تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۱ است که اواخر سال ۱۳۸۸ به ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران پیوست و حفر و تکمیل ۲۶ حلقه چاه به متراژ ۷۷ هزار و ۱۲۰ متر را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز