خبرگزاری کار ایران

توسط ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفت:

برگزاری رزمایش "احسان امام خمینی" با توزیع یک میلیون بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۸۶۶

به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام، یک میلیون بسته معیشتی و غذایی در ششمین مرحله رزمایش همدلی و احسان برای توزیع بین خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا به سراسر کشور ارسال شد.

به گزارش ایلنا؛ صبح امروز در ایام سالگرد رحلت جانسور معمار و رهبر فقید انقلاب اسلامی و درجوار بارگاه نورانی حضرت امام خمینی(ره)، باحضور مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام آیین رزمایش "احسان امام خمینی" برگزار شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی گفت: ستاد اجرایی با فرمان حضرت امام و با هدف رسیدگی به وضع محرومان سراسر کشور شکل گرفته و این ستاد به عنوان میراث ارزشمند و کارآمد آن امام فرزانه همواره خود را خادم مستضعفان و همان کسانی که به فرموده حضرت امام صاحبان اصلی این انقلاب و کشور هستند میدانسته و میداند.

علی عسگری افزود: پس از رحلت امام و آغاز سکانداری انقلاب به دست توانمند مقام معظم رهبری، دغدغه و تأکید همیشگی ایشان به همه مدیران کشور به ویژه مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام، مراقب بر حفظ پایبندی به همان خطوط ترسیم شده توسط امام و تلاش بی‌وقفه برای ایجاد عدالت درهمه زمینه‌ها ازجمله دربخش آموزش، درمان، اشتغال، امکانات رفاهی و ورزشی و سایر خدمات بوده است.

معاون اجتماعی و امور استانهای ستاد با اشاره به بخشی از خدمات این در سالهای اخیر افزود: هرجا در کشور مردم به مشکل و معضلی برخوردند و احساس شد گرفتاری در سطحی به وجود آمده که سایر بخشها از پس آن برنمیایند، تمام بخشهای ستاد اجرایی فرمان امام با دستور ریاست این ستاد موظف به ورود با تمام توان و با مدل جهادی و مردمی برای رفع آن معضل شده‌اند ، چه در بحث احداث مدرسه و مسجد و مسکن محرومین، چه در بحث توزیع نوشت‌افزار و تبلت و ارائه پلتفرم برای آموزش از راه دور درمناطق کم‌برخوردار، چه در بحث احداث و تجهیز بیمارستان و مراکز درمانی و تله مدیسین و ارائه خدمات درمانی رایگان برای زوج‌های نابارور و کودکان ناشنوا و بیماریهای خاص ، چه در بحث امدادرسانی در هنگام بروز بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و توزیع میلیونها بسته معیشتی و پروتئینی و بهداشتی و جهیزیه، چه در بحث اشتغالزایی و اجرای صدها هزار طرح اجتماع‌محور و خرد و خانگی و کمک به تأمین امنیت زنجیره غذایی کشور و آبرسانی و احیای روستاها و در یکسال اخیر هم در بحث ماسک و کیت تشخیص و تجهیزات مدرن بیماران تنفسی و نهایتا واکسن ایرانی کرونا که همگی محصولات استراتژیک و تحریمی بودند که اگر ستاداجرایی فرمان امام درخصوص تولید و تأمین برخی از آنها اقدام نمیکرد، مردم با بحران‌های جدی و نگران کننده‌ای روبرو میشدند.

عسگری به رزمایش "احسان امام خمینی" اشاره کرد و افزود: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در قالب رزمایش‌های مختلف "احسان سلامت" و "احسان وهمدلی"، بیش از 12 میلیون بسته معیشتی، پروتئینی و بسته‌های بهداشتی ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در مناطق محروم سراسر کشور توزیع کرده است.

وی افزود: با استعانت از روح بلند و پرفتوح حضرت امام خمینی(ره) ، ششمین مرحله "احسان و همدلی" را در قالب رزمایش "احسان امام خمینی" از امروز با توزیع یک میلیون بسته معیشتی شامل اقلام غذایی خشک مانند روغن، برنج، رب، حبوبات، ماکارونی و ... به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور با اولویت آسیب‌دیدگان از کرونا آغاز میکنیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص نحوه توزیع این بسته‌ها نیز افزود: تمام این بسته‌ها توسط بنیاد احسان و با کمک گروههای جهادی و مردمی همکار ستاد اجرایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استانها توزیع خواهد شد واین روند هر ۴۵ روز یکبار ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در ابتدای این مراسم مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در کنار ضریح مطهر امام خمینی(ره) ضمن ادای احترام و یادبود ، با آن امام همام تجدید بیعت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز