خبرگزاری کار ایران

توصیه زنگنه به رئیس‌جمهور آینده :

دولت‌ بعدی اولویت نخست خود را افزایش تولید نفت قرار دهد/ به‌راحتی می‌توان تولید نفت کشور را روزانه به ۶/۵ میلیون بشکه رساند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۰۴۰

وزیر نفت دولت دوازدهم گفت: به‌راحتی می‌توانیم تولید نفت کشور را به روزانه ۶.۵ میلیون بشکه برسانیم. این چیزی است که برخی آن را نمی‌خواهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن زنگنه، وزیر نفت در آیین امضای تفاهم‌نامه انجام مطالعات توسعه میدان آزادگان و آغاز عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید گاز میدان‌های هما، وراوی و تابناک افزود: ما در شرایطی هستیم که برای حفظ و نگهداشت تولید باید اقدام‌هایی را انجام دهیم، همسو با این موضوع به‌زودی قراردادی برای کنگان امضا می‌شود.

به گفته زنگنه، برای حفظ و نگهداشت تولید در میدان گازی پارس جنوبی به ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار نیاز است. 

وزیر نفت ادامه داد: دوستان انتظار دارند که پس از پایان طرح همه نیروهای شاغل در طرح حفظ شوند، در حالی که این اصرار سبب می‌شود سرمایه‌گذاری متوقف شود.

او اظهار کرد: ما برای نگهداشتن کارگران باید جریان سرمایه‌گذاری در کشور را زنده نگه‌داریم.

زنگنه گفت: کاری که برای میدان نفتی آزادگان با امضای تفاهم‌نامه امروز انجام می‌شود فراتر از یک مطالعه است و باید برای این طرح حدود ۴.۵ میلیارد دلار پیشنهاد تامین مالی ارائه شود.

زنگنه ادامه داد: چند آرزو داشتم یکی از آنها این بود شرکت پیمانکار عمومی(GC) در نفت فعال شود که اکنون چند شرکت فعال در این زمینه داریم. دیگر آرزویم شرکت‌های اکتشاف و تولید بود که برای به ثمر رسیدن آن بسیار سختی کشیدم و می‌گفتند گرگ‌زاده است اما این شرکت‌ها سرانجام شکل گرفتند.

  وی تصریح کرد: سومین آرزویم فعال شدن شرکت‌های ایرانی در معاملات نفت و فرآورده‌های نفتی بود که فعال شدند؛ امیدواریم پس از تحریم هم بمانند.

وزیر نفت اضافه کرد: با وجود تحریم‌های مالی کارهای بزرگ در صنعت نفت در این سال‌ها انجام شده است و ظرفیت میدان‌های غرب کارون از ۷۰ هزار به ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است‌.

وی گفت: اهداف برنامه ششم توسعه متناسب با شرایط تحریم تنظیم نشده است. اگر تحریم نبود ما چند برابر این می‌توانستیم کار کنیم. افتخارهای خودمان را بزرگ بدانیم و نگویم هیچ کاری نکردیم.

به گفته زنگنه، ضریب بازیافت ۵.۵ درصد به‌هیج‌وجه مناسب نیست باید به ضریب بازیافت میدان‌های نفتی بپردازیم. امیدوارم ظرف زمان تعیین شده مطالعه میدان آزادگان به پایان برسد.

وزیر نفت دولت دوازدهم گفت: به‌راحتی می‌توانیم تولید نفت کشور را به روزانه ۶.۵ میلیون بشکه برسانیم. این چیزی است که برخی آن را نمی‌خواهند. 

وی ادامه داد: توصیه من این است که هر دولتی می‌خواهد بیاید اولویت نخست خود را افزایش تولید نفت و رساندن آن به مجموع تولید روزانه ۶.۵ میلیون بشکه قرار دهد. نفت فقط قدرت اقتصادی نیست و قدرت امنیتی و سیاسی را بالا می‌برد. 

زنگنه در بخشی از سخنانش اظهار کرد: من دیگر در صنعت نفت و در کار دولتی نخواهم بود اما تاکید می‌کنم باید ظرفیت تولید نفت را بالا ببریم زیرا محدودیت بین‌المللی برای ما مشکل‌ساز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز