خبرگزاری کار ایران

اختیارات وزارت صمت در حوزه مرزنشینی به استانداران واگذار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۹۵۷

وزیر صمت در شورای ساماندهی مبادلات مرزی پیرانشهر از آمادگی وزارت صمت برای واگذاری تمام اختیارات خود در حوزه مرزنشینی به استانداران خبر داد و گفت: آذربایجان غربی پایلوت برای شروع و اجرای این تصمیم است.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در این جلسه که با موضوع بررسی مشکلات کولبران در محل فرمانداری شهرستان مرزی پیرانشهر با حضور استاندار، نماینده مجلس، معاونین وزیر و مسئولین شهرستانی برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: استان آذربایجان غربی به عنوان پایلوت در این تصمیم تمامی اختیارات وزارتخانه را برای ساماندهی مرزنشینان به کار گیرد.

نقش روان‌سازی و تسهیل گری وزارت صمت در مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی

وی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی در وزارت راه و شهرسازی می باشد، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مجموعه همکار در این راستا تمام تلاش خود را در جهت روان‌سازی و تسهیل امور انجام خواهد داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: آن بخشی از امورات مربوطه که مرتبط به وزارت صمت است استاندار با جدیت تمام پیگیری نماید.

ظرفیت گسترده مرز پیرانشهر و سردشت در توسعه صادرات به همسایه های غربی

رزم حسینی مرزهای پیرانشهر و سردشت را از مرزهای اقتصادی کشور دانست و گفت: می خواهیم با کشورهای همسایه غربی صادرات گسترده‌ تری داشته باشیم، کالاهای ایرانی برای این کشورها جذاب است و این مرزها در این راستا ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند.

ظرفیت بالای خلق پول در پیرانشهر و سردشت به علت مبادلات مرزی

وی با اشاره به اینکه خلق پول در سردشت و پیرانشهر به علت همین مبادلات مرزی بسیار بالاست، تصریح کرد: از این ظرفیت باید استفاده بهینه گردد و خلق پول تبدیل به تولید و اشتغال شود.

آمادگی وزارت صمت برای تامین زیرساخت‌های لازم در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی این وزارتخانه برای تامین زیرساخت‌های لازم در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این منطقه خبر داد.

رزم حسینی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه با ظرفیت جامع تجارت گفت: یکپارچگی امور در این سامانه باید محقق شود و دستگاهها موازی کاری نداشته باشند.

امنیت مرزها مرهون پایمردی مرزنشینان است

وی با بیان اینکه شهرهای مرزی در تامین امنیت ملی خدمات ارزنده‌ای داشته اند، گفت: امنیت مرزها مرهون پایمردی مردمان مرزنشین از جمله پیرانشهر و سردشت است.

وزیر صمت در پایان تاکید کرد: شهدای گرانقدرمان برای حفظ و تمامیت ارضی کشور جانفشانی نمودند و ما نیز باید در کنار این فداکاریها اقتصاد مردم منطقه را تقویت و تامین نماییم.

شورای ساماندهی مبادلات مرزی با موضوع بررسی مشکلات کولبران در محل فرمانداری شهرستان مرزی پیرانشهر با حضور وزیر صمت، استاندار، نماینده مجلس، معاونین وزیر و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

همچنین پیش از این جلسه وزیر صمت نمایندگانی را به پایانه‌های مرزی استان فرستاد و مهمترین مسائل مرتبط با حوزه تجارت، ترانزیت و مبادلات احصا شد که در جلسه شورای ساماندهی تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز