خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

امسال ۷ هزار روستا با تانکر آبرسانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۸۳۲

مدیر عامل آبفای کشور با بیان اینکه در سال جاری بیش از هفت هزار روستا آبرسانی سیار خواهند شد، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها به لحاظ تامین آ‌ب دچار مشکل خواهیم شد و در مناطق روستایی تعداد بیشتری از منابع آبی از دست خواهد رفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا جانباز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی با بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: در ظرفیت بودجه 1400 اتفاقات خوبی در بخش روستایی افتاده و از منابع مختلف اعتبارات مناسبی جهت تکمیل طرح‌های آبرسانی اختصاص یافته است.

وی افزود: از ظرفیت بودجه و آبفا استفاده کردیم که روستاها مشابه شهرها از آب پایدار بهره‌مند شوند و اکنون با سازمان برنامه و بودجه رایزنی می‌کنیم که از محل اعتبارات توسعه مناطق محروم سهم مناسبی به روستاها اختصاص دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: سال‌های گذشته با اجازات رهبری و عنایات دولت و مجلس اتفاقات خوبی در حوزه آبرسانی روستایی رخ داد و نه میلیون نفر از آب باکیفیت و پایدار روستایی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در سال 1400 از صندوق توسعه رقمی برای آبرسانی روستایی در نظر گرفته نشد اما معادل ریالی آن در بودجه درج شد بنابراین امسال با سرعت فعالیت‌های آبرسانی را پیش می‌بریم. اما یکی از اشکالات پروژه‌های روستایی عدم ارتباط سیستماتیک با ذینفعان است که منجر به تاخیر در اجرای پروژه‌ها شده است.

جانباز گفت: از انتهای سال گذشته با ماموریت بنیاد احسان به حوزه سیستان و بلوچستان که از خشک و کم‌آب‌ترین مناطق و همچنین کم‌تراکم‌ترین استان به لحاظ جمعیتی است ورود کردیم این استان دسترسی کمتری به منابع آب دارد به طوری که در جنوب سیستان و بلوچستان ما به طور کلی با فقر آب مواجه هستیم بنابراین در نظر گرفتیم که از مناطق با آب پایدار و با هزینه زیاد بتوانیم انتقال آب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همکاری با بنیاد در حوزه آبرسانی از سیستان و بلوچستان آغاز شده است گفت: طرح ملی آبرسانی دو هزار و 200 روستا هدف گذاری شده که از محل اعتبارات آبرسانی تامین خواهد شد و 750 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در تفاهم‌نامه آبرسانی با بنیاد احسان از محل اعتبارات امکانات و نیروی انسانی این بنیاد در زمینه اجرایی شدن پروژه‌ها استفاده خواهد شد افزود: 20 درصد هزینه‌ها از امکانات مالی بنیاد است.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه امروز جهت آبرسانی به 130 روستای سیستان و بلوچستان است که تا 15 روز آینده آغاز خواهد شد. و سعی می‌کنیم که هر چه سریعتر پروژه‌ها به اجرا برسند تا مردم بتوانند از آب شرب باکیفیت برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: این تفاهم‌نامه یک ساله و قرار بر این است که 130 روستا با همکاری بنیاد احسان آبرسانی شود.

وی همچنین گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد برکت منعقد کردیم و ظرف دو هفته آینده اتفاقات خوبی خواهد افتاد و آبرسانی به تعداد زیادی روستا گزارش خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در ادامه با اشاره به پیش بینی‌ها مبنی بر سال سخت بارندگی گفت: همان گونه که قبلا اعلام شده بود امسال به لحاظ بارش سال سختی داریم و جزء کم‌بارش‌ترین سال‌ها طی 50 سال گذشته هستیم بنابراین از پاییز گذشته پایش مناطق روستایی و شهری انجام شده و وضعیت تامین آب رصد می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌ها ظرف چند هفته آینده افزایش دما خواهم داشت که برای این موضوع آماده می‌شویم، ضمن اینکه با توجه به شرایط انتخابات باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که مردم دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها به لحاظ تامین آ‌ب دچار مشکل خواهیم شد و در مناطق روستایی تعداد بیشتری از منابع آبی از دست خواهد رفت که بنابراین است که آبرسانی سیار صورت گیرد و سازماندهی شده که کمترین مشکل را داشته باشیم.

جانباز گفت: در سال جاری بیش از هفت هزار روستا آبرسانی سیار خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز