خبرگزاری کار ایران

معاون امور بندرى و اقتصادى سازمان بنادر اعلام کرد:

برخی از قراردادهای سرمایه‌گذاری بازنگری می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۴۷۲

معاون امور بندرى و اقتصادى سازمان بنادر و دریانوردی از هدف‌گذاری افزایش ۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بنادر خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهاد منتصر کوهساری درباره اهداف توسعه‌ای که برای بنادر کشور و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، اطهارداشت: امروزه بنادر به عنوان دروازه‌های اصلی ورود و خروج کالا به کشورها محسوب می‌شوند و عملکرد مناسب و کارایی بالای آنها می‌تواند در شکوفایی تولید و اقتصاد آن کشور نقش بسیار تعیین کننده‌ای ایفا کند.

وى ادامه داد: در این میان دسترسی بنادر به شبکه حمل و نقل ترکیبی و ارتقاء زیرساخت‌های حمل و نقل مناسب در پسکرانه‌ها، نقش بسزایی در تسهیل و تسریع عملیات ایفا می‌کند و در حقیقت لازمه کارایی بالای بنادر؛ وجود یک زنجیره لجستیکی متناسب با توان و ظرفیت بالا برای پشتیبانی کامل از تولید در سطح کشور است.

معاون امور بندرى و اقتصادى سازمان بنادر و دریانوردى تاکید کرد: امروزه استفاده از ظرفیت‌های لجستیکی بنادر و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در پسکرانه‌های بنادر به عنوان یک فرآیند کلی در پیشرفت اقتصاد و توسعه فعالیت‌های تولیدی در کشورها مدنظر قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: پارک‌های لجستیکی در پسکرانه بنادر به عنوان فضای متصل، با هدف توانایی جذب مراکز اقتصادی و سرمایه گذاری حوزه محلی، منطقه‌اى، جهانی و همچنین ارائه خدمات ارزش افزوده در حمایت از تولید ملی در کشور و رفع موانع موجود در بخش تولید، نقش اساسی را بر عهده دارند.

کوهسارى با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردى با ایجاد فضای وسیع در سرمایه‌گذاری و لحاظ مشوق‌‌هاى لازم در بنادر برای سرمایه گذاران و همچنین طرح‌های تولیدی و تبدیلی در نظر دارد تا در جهت افزایش جذب سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی از اعتبار ۱۶۰ به ۱۶۵ هزار میلیارد ریالى برسد، گفت: سازمان بنادر در جهت توانمندی سازی سرمایه‌گذاری در مقابل تغییرات، مخاطرات و تهدیدهای داخلی و خارجی، بازنگری برخی از قراردادهای سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرار داده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز