خبرگزاری کار ایران

بسترسازی برای افزایش 18 هزار بشکه ای میدان آزادگان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۸۸۷

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: با امضای قرارداد واگذاری 15 حلقه چاه جدید میدان آزادگان جنوبی میان شرکت پتروپارس و یکی از شرکت‌های زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تمام چاه‌های این میدان تعیین تکلیف و دارای پیمانکار اجرایی شدند.

به گزارش ایلنا از پتروپارس،‌  حمیدرضا مسعودی با تاکید بر تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‎ها، مانع‎زدایی‎ها» اظهار داشت: این قرارداد در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی و با هدف ازدیاد برداشت از میادین مشترک و بازگشت به بازارهای جهانی میان شرکت پتروپارس و شرکت توسعه حفاری تدبیر به امضا رسید.

وی با اشاره به اینکه میدان آزادگان جنوبی دارای 206 حلقه چاه است که توسعه 35 حلقه از چاه‌های باقیمانده آن در شرح کار پتروپارس است، افزود: پیش از این حفاری 10 حلقه چاه به شرکت ملی حفاری سپرده شده و طی دو قرارداد تقریبا همزمان، حفاری 10 حلقه چاه با شرکت انرژی دانا و 15 حلقه چاه نیز با شرکت توسعه حفاری تدبیر به امضا رسید تا تمام چاه‌های باقی مانده این میدان مشترک با پیمانکاران ایرانی، حفاری و تکمیل شوند.

مدیرعامل پتروپارس اعلام نمود با واگذاری این قرارداد، تمامی 206 حلقه چاه فاز اول میدان آزادگان جنوبی تعیین تکلیف شده است.

مدیرعامل گروه پتروپارس با تاکید بر اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی در اجرای طرح‎ها و پروژه‎های این شرکت، بیان کرد: این قرارداد در قالب EPDS شامل انجام خدمات مهندسی، خرید، حفاری و سرویس‌های حفاری منعقد شده و شامل حفاری 15 حلقه چاه جدید و تکمیل دو حلقه چاه تعلیقی در مدت ۲۰ ماه است.

وی با اشاره به اینکه طبق شرح کار در مجموع ۵۶ هزار متر حفاری صورت می‎گیرد، گفت: پیمانکار مذکور موظف است با استفاده از دستگاه‌های حفاری خشکی، به حفاری و تکمیل 10 حلقه چاه جدید افقی، چهار حلقه چاه جدید عمودی و یک حلقه چاه جدید دفع پساب بپردازد.

 مسعودی افزود: پیش بینی می‎شود علاوه بر حفاری چاه‎های بیان شده، با تکمیل دو حلقه چاه تعلیقی، برداشت از میدان مشترک آزادگان جنوبی با افزایش 18000 بشکه‎ای در روز همراه شود.

مدیرعامل گروه پتروپارس تصریح کرد: با توجه به تامین و آماده بودن برخی از تجهیزات و کالای مورد نیاز در این قرارداد، انتظار می رود حفاری این چاه ها در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گیرد.

وی در پایان افزود: در راستای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی ازجمله مهم‌ترین کالاها و تجهیزاتی که برای اجرای این طرح از سوی پیمانکاران و با هدایت و مدیریت شرکت پتروپارس ساخته و خریداری شده می توان به پکرها، تاج چاه، شیر ایمنی درون چاهی، لوله های جداری و... اشاره نمود که تماماً با استفاده از ظرفیت های تولیدکنندگان و شرکت های داخلی تامین و خریداری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز