خبرگزاری کار ایران

قیمت نفت خام به ۸۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۸۸۴

بانک گلدمن ساکس انتظار دارد قیمت نفت خام در سه‌ ماه پایانی امسال به ۸۰ دلار برای هر بشکه برسد.

به گزارش ایلنا از رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که قیمت نفت خام، با وجود احیای احتمالی عرضه نفت ایران، در سه‌ ماه پایانی سال جاری میلادی به ۸۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

این بانک روز یکشنبه (دوم خردادماه) در یادداشتی اظهار کرد: قیمت نفت با توجه به افزایش تقاضا در پی واکسیناسیون ویروس کرونا، همچنان افزایش می‌یابد.

هفته گذشته پس از اعلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران مبنی بر اینکه ایالات متحده آمریکا آماده لغو تحریم‌های بخش‌های نفت، بانکی و حمل و نقل تهران است، قیمت نفت کاهش یافت.

گلدمن افزود: تقاضای جهانی نفت می‌تواند تا پایان امسال ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و بیشتر این افزایش در سه‌ماه آینده روی می‌دهد.

این بانک همچنین انتظار دارد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) با توقف دو ماهه توافق تسهیل کاهش عرضه در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، هرگونه افزایش تولید نفت ایران راجبران کند.

بر اساس این گزارش، این مسئله به جبران تأثیر نزولی ایجادشده در بازار فیزیکی با رهاسازی ذخیره‌سازی شناور ایران کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز