خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مصرف برق ماینرها از مصرف کل شهر رفسنجان بیشتر است/ سیاست کشور درباره رمزارزها واضح نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۴۴۸

یک نماینده مجلس گفت: واقعیت این است که سرمایه‌گذار در تولید و استخراج رمزارز سرمایه‌گذاری کرده اما اینکه اقتصادی است یا خیر و سیاست کشور در این خصوص چه است؟ چندان واضح نیست.

حسین جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره خاموشی‌های اخیر و وضعیت مزارع تولید رمزارز اظهار داشت: واقعیت این است که برق کم است، متاسفانه نتوانستیم متناسب با برنامه، شبکه برق کشور را توسعه دهیم و به همین جهت چندین سال از برنامه عقب هستیم یعنی اگر باید می‌توانستیم سالانه 500 مگاوات برق تولید می‌کردیم، نتوانستیم.

وی با بیان اینکه کشور با بیش از 3 هزار مگاوات کمبود برق مواجه است، افزود: اکنون بصورت بالفعل فقط در رفسنجان که بزرگترین مزرعه استخراج رمزارز در این شهر احداث شده، 80 مگاوات کمبود برق داریم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هنوز راهکار مشخصی برای این اوضاع ارائه نشده، آیا باید جیره‌بندی و سهمیه‌بندی شود؟ و یا اینکه کارخانه‌ها، صنایع و یا مزارع بیت‌کوین تعطیل شوند؟

وی ادامه داد: واقعیت این است که سرمایه‌گذار در تولید و استخراج رمزارز سرمایه‌گذاری کرده اما اینکه اقتصادی است یا خیر و سیاست کشور در این خصوص چه است؟ چندان واضح نیست. آنچه مسلم است ما نباید برای سرمایه‌گذار ایجاد ناامنی کنیم، باید تکلیف مشخص شود، و از همان روز اول باید آمایش و برنامه‌ریزی صورت می‌گرفت. سرمایه‌گذاری که مجوز داشته و تخلفی هم ندارد، چرا باید با قطعی برق مواجه شود؟

جلالی گفت: مثلا یکباره با وجود قرارداد؛ صادرات به عراق قطع می‌شود و ما به معاهدات بین‌المللی عمل نمی‌کنیم. 

وی یادآور شد: ماینرها برق زیادی مصرف می‌کنند اما اینکه اگر تعطیل شوند آیا هزینه‌ها پرداخت می‌شود یا خیر. این موضوعات باید تعیین تکلیف شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ولی وضعیت برق کشور مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: اکنون مصرف برق ماینرها از مصرف کل شهر رفسنجان بیشتر است و دنبال توسعه هم هستند، ترانس خریدند و به شبکه برق کمک هم کرده‌اند، اما جوابگو نیست. بدنبال این هستند که یک نیروگاه 500 مگاواتی احداث کنند که هم خودشان از تولید خودشان استفاده کنند و هم به تامین برق کمک کنند که البته تمامی اینها منوط به این است که نحوه برخورد با تولیدکنندگان واضح و مشخص باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز