خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:‌

وام ودیعه مسکن باید در ستاد کرونا تصویب شود /مانعی برای ارایه تسهیلات کرونایی به شرکت‌های ریلی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۴۳۳

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه نوسازی یکهزار و ۵۰۰ دستگاه در حوزه ریلی در برنامه سال جاری قرار دارد، گفت: ارایه تسهیلات به شرکت‌های ریلی در ایام کرونا به قوت خود باقی است.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی امروز دوم خرداد در حاشیه مراسم روز ملی بهره‌وری در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: نوسازی ناوگان ریلی طبق برنامه در حال انجام است و امسال حداقل یکهزار و ۵۰۰ دستگاه در ترکیبی از واگن‌های باری و مسافری و لوکوموتیو نوسازی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر از منابع تبصره ۱۸ مبالغ بیشتری به شرکت‌ها از جمله شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تخصیص یابد، نوسازی بیشتری موردانتظار است و این عدد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در دو سالانه ۹۸ و ۹۹ حدود یکهزار و ۸۰۰ دستگاه در مجموع نوسازی شد که اگرچه نسبت به دوره‌های قبل کمتر بود اما همه آن‌ها تولید داخل است. درحالیکه پیش‌تر نوسازی‌ها با محصولات وارداتی بود.

اسلامی در خصوص حادثه رخ داده در منطقه ۲ در دست ساخت آزادراه تهران - شمال که شب گذشته اول خرداد رخ داد، اعلام کرد: متاسفانه خبرگزاری‌ها اخبار را نادرست منتشر کردند. در آزادراه تهران-شمال هیچ حادثه‌ای رخ نداد. منطقه ۲ که در دست ساخت است منطقه صخره‌ای در محیط باز بین دو تونل است که ریزش داشته که به نظر می رسد ناشی از حرکت زمین شناسی باشد و هم اکنون مطالعات آن در دست انجام است. احتمال می‌رود سنگ بزرگی از صخره‌های بالاتر ریزش کرده باشد و قطعا عملیات راهسازی، انفجار و عملیات خاکبرداری نبوده است بلکه متاثر از حرکت زلزله‌ها بوده است که مطالعات آن در حال انجام است تا علت حادثه مشخص شود.

وی منطقه را منطقه‌ای نزدیک به گسل‌های زلزله عنوان کرد و برای کارگرانی که جان خود را از دست دادند ابراز تاسف کرده و برای بازماندگان آن‌ها از خداوند متعال صبر مسالت کرد.

اسلامی در خصوص وام‌های شرکت‌های ریلی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، گفت: تسهیلات مالی که برای شرکت‌های ریلی بود که همچنان پابرجاست و مانعی برای آن‌ها وجود ندارد. شرکت‌های ریلی باید تضامین خود را به بانک ارایه می‌کردند که به دلیل نوع مالکیت شرکت‌ها به ویژه شرکت رجا مشکلاتی ایجاد شده بود که برطرف شده و هم اکنون مانعی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وام ودیعه مسکن و میزان مجاز افزایش آن، اعلام کرد: موضوع باید در ستاد ملی مطرح و تصویب شود. پیشنهاداتی در کمیته اقتصادی مطرح بود که جمع‌بندی آن باید به ستاد ملی ارایه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز