خبرگزاری کار ایران

انجام بیش از ۵۳۰ هزار بازرسی برای جلوگیری از قاچاق کالا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۳۶۱

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در نشست خبری با خبرنگاران از افزایش ۴۰ درصدی بازرسی‌ها در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، سید جواد احمدی در این نشست با بیان این مطلب، افزود: این افزایش بازرسی ها با توجه به شرایط خاص کشور از جمله تشدید تحریم های ظالمانه و همچنین شیوع بیماری کرونا بوده است که اقدامات خاص خود را می طلبید.

افزایش بازرسی ها به رغم کمبود نیروی انسانی

وی همچنین تصریح کرد: این افزایش بازرسیها در حالی محقق شد که تعداد بازرسان سازمان حمایت از ۲۵۰۰ نفر به یکهزار ۹۰۰ نفر در سال ۱۳۹۹ کاهش یافت، چراکه بخشی از بازرسان ما درگیر بیماری کرونا شدند و بخشی نیز به خاطر شرایط خاص کشور در واحدهای تولید کننده اقلام مرتبط با کرونا مقیم شده بودند.

رشد ۶ درصدی تعداد بازرسی‌های متوسط ماهانه در سال گذشته

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت همچنین ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ به صورت متوسط در هر ماه ۳۷۰ هزار بازرسی بازرسی انجام شد که این رقم در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۴۰ هزار بازرسی بوده است و افزایش ۶ درصدی را در سال ۱۳۹۹ شاهد بودیم.

ارسال بیش از ۲۳ هزار فقره پرونده به تعزیرات به طور متوسط در هر ماه

احمدی همچنین بیان کرد: تعداد پرونده‌های ارسالی به تعزیرات به طور متوسط در سال ۱۳۹۹ در هر ماه ۲۳ هزار و ۳۷۶ فقره و در سال ۱۳۹۸ به طور متوسط ماهانه۲۲ هزار و ۷۰۰ فقره بوده است.

دریافت حدود ۲۰ هزار شکایت به طور متوسط در هر ماه

وی همچنین اضافه کرد: شکایات دریافتی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۰ هزار شکایت بوده است که این شکایتها به صورت تلفنی، اینترنتی، حضوری کتبی یا از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت شده است.

رضایت ۷۰ درصدی مردم از نحوه رسیدگی به شکایات

معاون سازمان حمایت همچنین گفت: رسیدگی به شکایات در فاصله زمانی حداکثر سه روزه انجام شده است و ۷۰ درصد رضایت مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات را داشتیم.

انجام بیش از ۱۳ هزار گشت مشترک بازرسی به طور متوسط در هر ماه

احمدی در خصوص گشت های مشترک با سایر دستگاه‌ها نیز ادامه داد: حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ گشت مشترک با سایر دستگاه‌ها در سال گذشته به صورت متوسط ماهانه برگزار شد و متوسط گشت‌های ماهانه در سال ۱۳۹۸ حدود ۹۵۰۰ فقره بوده است.

انجام بیش از ۵۳۰ هزار بازرسی برای جلوگیری از قاچاق کالا در سطح عرضه

وی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه نیز گفت: در این خصوص بیش از ۵۳۰ هزار بازرسی سال گذشته انجام داده ایم و پرونده‌های ارسالی به تعزیرات در این حوزه ۱۰ هزار پرونده بوده که ارزش ریالی پرونده ها ۷۵ درصد افزایش داشته است.

تشکیل نزدیک به ۱۷ هزار پرونده تخلف در حوزه آرد و‌ نان

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت همچنین در خصوص گشت های بازرسی برای جلوگیری از گرانفروشی نان، گفت: طی هفته‌های گذشته ۳۰۸ هزار و ۶۸۷ مورد بازرسی از خبازیها در سطح کشور انجام شد که در این راستا ۱۶ هزار و ۸۴۰ فقره پرونده تشکیل گردید و اولویت بازرسی سازمان‌های صمت استانی در هفته‌های که گذشت موضوع نان بوده است.

۱۱۰هزار و ۶۸۳ مورد بازرسی ویژه برای روغن

احمدی در خصوص بازرسی های انجام شده برای جلوگیری از افزایش قیمت روغن نیز، تصریح کرد: ۱۱۰ هزار و ۶۸۳ مورد بازرسی ویژه برای روغن داشتیم که ۴ هزار و ۴۷۴ مورد پرونده تخلف تشکیل و به ادارات تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارسال شد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت همچنین گفت: در سال گذشته در مجموع ۲۵۰ هزار شکایت دریافت شد که ۲۸۰ هزار پرونده در این راستا تشکیل گردید.

تشکیل یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پرونده تخلف برای مرغداری ها

احمدی در خصوص تخلفات مرغداریها نیز گفت: لیست ۳۰۰۰ مرغداری که مرغ خود را بالای هفت هفته نگهداری میکردند و به بازار عرضه نمی‌کردند به این سازمان ارسال شد که در بازرسی های انجام شده ۶۶۹ پرونده تخلف در این راستا تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال گردید که ارزش ریالی تخلفات در این حوزه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود.

تشکیل ۴۴۱۵ فقره پرونده تخلف برای قند و شکر

وی در خصوص بازرسی های خاص برای جلوگیری از افزایش قیمت قند و شکر در سال گذشته نیز اضافه کرد: ۱۳۸ هزار و ۲۷۷ مورد بازرسی انجام شد که در این راستا ۴ هزار و ۴۱۵ فقره پرونده تخلف تشکیل گردید.

احمدی همچنین اعلام کرد: لیست ۱۷ قلم کالای اولویت دار را به صورت ماهانه اعلام می‌کنیم که ۵۰ درصد بازرسی‌ها را تشکیل می دهند.

بیشترین تخلفات با 89 هزار پرونده مربوط به گروه خوراکی

وی همچنین در خصوص نوع تخلفات سال گذشته، بیان نمود: بیشترین تخلفات در گروه خوراکی، غذایی و آشامیدنی با ۸۹ هزار پرونده بوده است و گروه منسوجات، کیف و کفش با ۱۵ هزار و ۳۲۰ فقره در رتبه بعدی قرار دارد.

معاون سازمان حمایت اضافه کرد: حمل و نقل و لوازم یدکی ۷ هزار و ۳۴۵ فقره پرونده، مبلمان ۶۸۹۰ فقره پرونده، آرایشی و بهداشتی ۶۷۰۰ فقره پرونده و مصالح ساختمانی ۳۳۰۰ پرونده در سال گذشته داشتند.

احمدی چهار حوزه تخلف را در سال گذشته گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز