خبرگزاری کار ایران

مصرف برق ۸ هزار مگاوات افزایش یافت/خاموشی ادامه دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۲۶۱

معاون هماهنگی توزیع توانیرمیزان افزایش مصرف برق را نسبت به مدت مشابه سال ۸ هزار مگاوات عنوان کرد و گفت: مهمترین دلیل کمبود برق امسال مربوط به رمزارزها و در مدار نبودن نیروگاه‌های برقابی است.

غلامعلی رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره خاموشی‌های پراکنده و نحوه اطلاع‌رسانی  اظهار داشت: اولین منبع اطلاع‌رسانی خاموشی‌های احتمالی از طریق اپلیکیشن «برق من» است، ضمن اینکه ما آدرس و تلفن مشترکین را در اختیار داریم و از طریق پیامک نیز اعلام می‌شود، همچنین اطلاعات مربوط به خاموشی و جداول در سایت توزیع برق بارگذاری خواهد شد. 

وی ابراز امیدواری کرد که این فضا حل شود و خاموشی نداشته باشیم، ولی اگر دمای هوا بالا برود و محدودیت تامین برق داشته باشیم اطلاعات خاموشی از راهکارهای مختلف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه دما در تیر ماه افزایش قابل توجهی خواهد داشت، گفت: در هر حال در صورت تداوم این شرایط و احتمال خاموشی اطلاعات لازم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی میزان افزایش مصرف برق را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ هزار مگاوات عنوان کرد که بیشتر هم در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی است. 

رخشانی‌مهر با بیان اینکه مهمترین دلیل کمبود برق امسال مربوط به رمزارزها و در مدار نبودن نیروگاه‌های برقابی است، خاطرنشان کرد: شناسایی رمزارزهای غیرمجاز بسیار سخت است و به اطلاعات اضافی غیر از آنچه در اختیار داریم، نیاز است، علاوه بر این ما امسال ۴۰۰۰ مگاوات از برق تولیدی نیروگاه‌های برقابی را در دسترس نداریم که منجر به ایجاد مشکل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز