خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دلیل قطعی‌های پراکنده برق/ برای اطلاع از خاموشی به سامانه" برق من" مراجعه کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۸۲۸

سخنگوی صنعت برق گفت: خاموشی از طریق قسمت حوادث سامانه "برق من" اطلاع‌رسانی می‌شود، مشکل تامین برق و همچنین زمان تداوم وضعیت خاموشی اعلام خواهد شد.

مصطفی رجبی‌مشهدی درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره خاموشی‌های پراکنده اظهار داشت: با توجه به وضعیت تامین برق و در مدار نبودن نیروگاه‌های برقابی در سال جاری برای هر استان سقف مصرف تعیین شده، قطعا شرکت‌هایی که نتوانند سقف مصرف تعیین شده مصرف را مدیریت کنند منجر به ناترازی تولید و مصرف و خاموشی مقطعی اعمال خواهند کرد و در صورت نیز اطلاع‌رسانی هم خواهد شد.

وی افزود: در حالت کلی از امروز( اول خرداد) برق مراکز مجاز استخراج رمزارز قطع می‌شود، علاوه بر آن به‌دنبال شناسایی مراکز غیرمجاز هم هستیم، خوشبختانه تعدادی نیز شناسایی شدند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: اگر بتوانیم پدیده نوظهور رمزارز را که تاثیرات زیادی در افزایش مصرف برق دارند، مدیریت کنیم، قطعا در روزهای آینده با مشکلات کمتری روبرو خواهیم بود.

وی تاکید کرد: اگر میزان تولید و مصرف تراز باشد نیاز به اعلام جداول خاموشی نیست اما اگر این شرایط محقق نشود قطعا اطلاع‌رسانی خواهد  شد.

رجبی‌مشهدی یادآور شد: خاموشی از طریق قسمت حوادث سامانه "برق من" اطلاع‌رسانی می‌شود، مشکل تامین برق و همچنین زمان تداوم وضعیت خاموشی اعلام خواهد شد.

وی درباره احتمال قطعی برق مراکز حساس از جمله بیمارستان‌ها گفت: این مراکز در اولویت تامین برق هستند، هرچند شرایط به گونه‌ای است که از ژنراتورهای اضطراری هم برخوردارند هستند و در صورتی که اشکالی پیش بیاید خودشان امکان تامین برق را برای ساعات محدود خواهند داشت.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: ما بدنبال مدیریت شرایط هستیم، امیدواریم نیازی به ارائه جدول خاموشی نباشیم و شرایط برای تامین برق پایدار فراهم شود در غیراین صورت حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز