خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

قطعه اول راه‌آهن چابهار- زاهدان کمتر از دو ماه دیگر افتتاح می‌شود/ پایان ریل‌گذاری در ماه‌ جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۷۲۷

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه اول راه‌آهن زاهدان به سمت خاش است که طبق برنامه‌ریزی‌ها کمتر از دو ماه آینده این قطعه به طول 150 کیلومتر بهره‌برداری می‌کنیم و قطار از زاهدان به خاش می‌رسد.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت پروژه راه آهن چابهار – زاهدان اظهار داشت: با توجه به ضرورتی که برای تسریع در عملیات این پروژه وجود دارد و همچنین تزریق منابعی که با پیشنهاد دولت و با دستور و موافقت رهبری از محل صندوق توسعه ملی صورت گرفت، از 6 ماهه دوم سال 92 برای افزایش سرعت اجرای این پروژه‌ تحولات اساسی انجام شد.   

وی ادامه داد: در حال حاضر در سراسر این پروژه عمرانی حدود 3 هزار و 200 نیروی انسانی مشغول به کاراست و همچنین هزار و 500  دستگاه ماشین آلات راهسازی فعال هستند و برای اینکه بتوانیم از این سرمایه گذاری انجام شده و در حال انجام سریع تر استفاده کنیم،‌ پروژه را به سه بخش تقسیم کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قطعات راه آهن چابهار- زاهدان گفت: قطعه اول راه‌آهن زاهدان به سمت خاش است که طبق برنامه‌ریزی‌ها کمتر از دو ماه آینده این قطعه به طول  150 کیلومتر بهره‌برداری می‌کنیم و قطار از زاهدان به خاش می‌رسد.  

خادمی تاکید کرد: در خرداد ماه اتمام ریل گذاری در قطعه اول اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه قسمت جنوبی یا قطعه دوم راه آهن چابهار به سمت نیکشهر است، اظهار داشت: قطعه دوم به طول 150 کیلومتر است و زیرسازی آن به اتمام رسیده  و عملیات ریل گذاری در این مسیر آغاز شده و با پایان ریل‌گذاری بخش شمالی یاهمان قطعه اول، ریل گذاری  در این مسیر سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی درباره بخش میانی و قطعه سوم راه آهن چابهار- زاهدان گفت: این قطعه حد فاصل نیکشهر – ایرانشهر تا خاش به طول 300 کیلومتر است. علمیات سنگین زیرسازی باید در این قطعه صورت بگیرید.در این قطعه با احجام سنگین راهسازی مواجه هستیم به طوری که در این قسمت 15 کیلومتر تونل و 10 کیلومتر پل باید ساخته شود.

خادمی افزود: تا یک سال آینده علمیات زیرسازی در این مسیر تمام می شود و وارد بحث روسازی در مسیر خواهیم شد.

به گزارش ایلنا،‌ عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار ـ زاهدان به طول  ۶۲۸ کیلومتر به عنوان طولانی‌ترین مسیر ریلی  تیر سال 99 آغاز شد. هدف از اجرای این مسیر ریلی اتصال چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی است که در نتیجه آن کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد اقیانوسی متصل خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز