خبرگزاری کار ایران

خرید ۱.۴ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۹۰۴

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، از خرید ۱.۴ میلیون تن گندم مازاد نیاز کشاورزان خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، جواد وفابخش در حاشیه بازدید از مزارع غلات و حبوبات سایت جهش تولید در مرکز خدمات ذولبین شهرستان هشترود در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص وضعیت خرید گندم در کشور اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری شده و حدود ۷۸ درصد از وجه آن به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با بیان این که طبق برنامه‌ریزی، خرید و پرداخت حق کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ادامه خواهد داشت.

استفاده از آب سبز در راستای رونق بخش کشاورزی و تقویت دیمزارهای کشور

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی همچنین بر استفاده از آب سبز در رونق بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: آنچه که امروز در کشور در جهت رونق بخش کشاورزی اهمیت دارد تقویت دیمزارهای کشور با استفاده از آب سبز است.

وی افزود: این طرح به دنبال حصول کشاورزی حفاظتی، به کار بردن اصول علمی برای تغییر ارقام و سایر عملیات زراعی است تا بتواند وضعیت بهتری را برای مردم و کشاورزان منطقه به وجود آورده و زنجیره تولید و عرضه را تقویت کند.

وفابخش به بهبود وضعیت و افزایش تولید محصولات دیم از طریق تغییر ارقام، افزایش ضریب نفوذ ارقام در مزارع کشاورزی، ترویج و توسعه استفاده از کودهای شیمیایی و آلی و همچنین عملیات کشاورزی حفاظتی که یکی از نسخه‌های نجات‌بخش دیم ایران است، اشاره و خاطرنشان کرد: امسال به عنوان سال اول اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، سال مبنا و مقایسه و شروع عملیات گسترده در مزارع کشور است.

گفتنی است؛ در این بازدید مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و دکتر سیدمصطفی سیدهاشمی قائم مقام ستاد اجرایی فرمان امام نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز