خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

پیش‌بینی حضور ایران در ۸ رویداد نمایشگاهی عراق/ کرونا مانع فعالیت نمایشگاهی در عراق و سوریه بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۴۷۷

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون حضور ایران در ۸ رویداد نمایشگاهی در شهرهای مختلف عراق پیش‌بینی شده و پس از انتخاب شرکت‌های مجری مجوز این حضور در این نمایشگاه‌ها صادر و در حال ثبت نام و یا در مرحله صدور قرار گرفته است.

فرزاد پیلتن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد برنامه‌های ایران برای حضور در نمایشگاه‌های تجاری اظهار کرد:‌ سازمان توسعه تجارت ایران  بر اساس برنامه‌های سالانه خود در زمینه معرفی محصولات صادراتی و توانمندی‌های خدمات فنی و مهندسی و صنعتی ایران به بازارهای کشورهای هدف و شرکای تجاری خود، برنامه ریزی گسترده‌ای را برای حضور بخش‌های خصوصی کشور در نمایشگاه‌های بین المللی کشورهای عراق و سوریه در سال ۱۴۰۰ و به ویژه در شرایط پساکرونا طراحی و در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: بر اساس این برنامه ریزی مقرر است ایران در ۶ رویداد نمایشگاهی بین المللی سوریه طی ماه‌های خرداد تا شهریور در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران شرکت کند.

پیلتن در ادامه اضافه کرد: هفدهمین نمایشگاه بین المللی  تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، بیمارستانی و آزمایشگاهی و صنایع دارویی سوریه، هفتمین نمایشگاه بین المللی تخصصی  کامپیوتر، الکترونیک و مخابرات سوریه (سیریا تک)، نمایشگاه بین المللی تخصصی دمشق ( تایارا)، نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت ساختمان سوریه، دومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز سوریه و شصت و دومین  نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی سوریه از جمله این نمایشگاه‌ها هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شرکت‌های مجری هریک از پاویون‌های مذکور انتخاب و مجوز حضور در کلیه نمایشگاه‌های فوق توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر و یا در حال صدور است و مقرر شده این پاویون‌ها تحت نظارت میز کشور سوریه در دفتر عربی- آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری سفارت ایران در دمشق، ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه و اتاق مشترک بازرگانی دو کشور برگزار شود.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت تصریح کرد:‌ همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون حضور ایران در ۸ رویداد نمایشگاهی در شهرهای مختلف عراق پیش‌بینی شده و پس از انتخاب شرکت‌های مجری مجوز این حضور در این نمایشگاه‌ها صادر و در حال ثبت نام و یا در مرحله صدور قرار گرفته است.

وی با اشاره به نام این نمایشگاه‌ها گفت: نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در اربیل، کرکوک، نمایشگاه اختصاصی- تخصصی صنعت ساختمان و صنایع وابسته ایران در اربیل و همچنین پاویون‌های ایران در نمایشگاه‌های بین المللی بغداد، نمایشگاه بین المللی بازرگانی سلیمانیه، نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، پروژه و انرژی اربیل و نمایشگاه بین المللی کشاورزی و مواد غذایی سلیمانیه طی ماه‌های خرداد تا آبان سال ۱۴۰۰  از جمله مهمترین این رویدادها محسوب می‌شوند.

پیلتن در ادامه بیان کرد: کلیه این نمایشگاه‌ها نیز تحت نظارت میز عراق دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران بوده و علاقمندان به حضور و مشارکت در این نمایشگاه‌ها می‌توانند به پورتال سازمان توسعه تجارت ایران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر  با شرکت‌های مجری و یا همکاران میز عراق  تماس برقرار کنند.

وی افزود: در ماه‌های آخر سال ۱۳۹۸ و در طول سال ۱۳۹۹ به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رویدادهای نمایشگاهی در کشورهای عراق و سوریه، ایران به جز برگزاری یک نمایشگاه مجازی معرفی محصولات صادراتی به عراق، فرصت حضور و فعالیت نمایشگاهی در هیچ یک از کشورهای مذکور را پیدا نکرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز