خبرگزاری کار ایران

عملکرد مطلوب صنعت گاز در حوزه بین‌الملل

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۵۵۷

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه عملکرد صنعت گاز در حوزه بین‌الملل مطلوب بوده است، تأکید کرد که این مجموعه باید در حوزه داخلی هم به‌عنوان شرکتی پیشرو مطرح شود.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، حسن منتظرتربتی امروز (دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در بیست‌وششمین نشست رؤسای روابط عمومی صنعت گاز که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: عملکرد شرکت ملی گاز میان شرکت‌های دولتی زبانزد است، اما عمده ارکان جامعه از این موضوع بی‌خبر ماندند که بخشی از آن به‌دلیل احتیاط از جانب خودمان برای انتشار اخبار بوده است.

وی افزود: پارسال از مجموع چهار شرکت تابع وزارت نفت (شرکت ملی نفت، شرکت صنایع پتروشیمی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی) تنها شرکت ملی گاز تحریم نشد که یکی از دلایل آن احتیاط در انتشار بعضی اخبار بوده است که البته این احتیاط نباید بیش از اندازه باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: به هر حال شرکت ملی گاز ایران در بخش‌های بین‌المللی خود را حفظ کرده استف اما در بخش‌های داخلی باید به‌عنوان شرکتی پیشرو و خدمتگزار مطرح شود.

تربتی تأکید کرد: شرکت‌های دولتی به‌طور معمول در سال آخر هر دولت عمده زمان خود را صرف تکمیل پروژه‌های پیشین می‌کنند، اما مجموعه گاز به مقدار سال‌های گذشته پروژه فعال دارد و تغییری در رفتار حرفه‌ای و سازمانی ما به وجود نیامده است.

وی افزود: شاید همه ما هنوز درباره روابط عمومی و کارکرد آن نمی‌دانیم زیرا تعریف درستی نداریم و این موضوع همه را درگیر کرده است. یک شناخت مشخص از روابط عمومی و از وظیفه روابط عمومی و از میزان فعالیت و حوزه فعالیتش مشخص نیست.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها به‌ دلیل مشخص نیست، یعنی نوع روابطشان با مدیران و اطلاعاتی که دو طرف از هم دارند شاید خیلی مشخص نباشد و بی‌جهت نیست که روابط عمومی‌ را بیشتر از اینکه یک تخصص بدانند یک هنر می‌دانند و بعضی‌ها آن را هنر هشتم نامگذاری کرده‌اند، اما واقعیت این است که این عدم شناخت هم به اهمیت روابط عمومی برمی‌گردد و هم به نگرانی‌هایی که از این عدم شناخت در سازمان‌ها وجود دارد و می‌تواند سبب عدم توفیق و تحقق برنامه‌ها شود.

تربتی در ادامه گفت: در طول سال‌های گذشته روی موضوع برندسازی بحث‌های زیادی شده است. ما  برندی به نام «آقای ایمنی» داشتیم، اما نتوانستیم آن را ارتقا دهیم که حالا  گفته شد ما توانسته‌ایم موفق شویم به همان شخصیت برگردیم و از آن استفاده کنیم، یعنی این را به‌عنوان یک خبر خوب دادیم، اما از این بابت که کارمان حتی در زمینه نمادسازی و برندسازی هم تداوم نداشته و نتوانستیم خلاقانه کار کنیم قابل تأمل است.

وی با تأکید بر توسعه خلاقیت در کار روابط عمومی اظهار کرد: سال گذشته سخت‌ترین شرایط مالی را در کشور داشتیم و در استان‌ها پول موضوعی جدی بود، یعنی بیشتر پروژه‌های به‌دلیل نبود پول در بسیاری از استان‌ها خوابیده بود، اما تنها مجموعه‌ای که توانست در این شرایط سخت منابع مالی خود را به‌خوبی تأمین کند و تحقق بیش از صددرصدی در استان‌ها داشته باشد، شرکت ملی گاز ایران بود.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: گاز باید برای مصرف بهینه نه به‌عنوان کالای مصرفی معرفی شود؛ در همه این سال‌ها محتوای ما محتوای خوبی نبوده است، یعنی ما در عمل وقتی وارد زمستان می‌شویم فقط به مصرف بهینه توصیه می‌کنیم، همه در تلویزیون حاضر می‌شویم و مرتب تأکید می‌کنیم که مردم کم مصرف کنید.

تربتی یادآور شد: باید تلاش شود که متناسب با فرهنگ سازمانی و نیازهای هر منطقه و هر بخش برای مصرف بهینه در کل سال کار شود و شاید لازم است که ما یک مسابقه برندسازی و نمادسازی بگذاریم و بتوانیم برای شرکت ملی گاز یک نماد و برند و شخصیتی متناسب با  فضای روز ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز