خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

طرح مانع‌زدایی در وزارت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود/ حذف امضاهای طلایی با راه‌اندازی سامانه سماک

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۵۳۵

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت رفع موانع در تولید بخش کشاورزی گفت: طرح مانع‌زدایی تولید در وازت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی حنیفه‌زاده در نشست خبری با اشاره به اهمیت مانع‌زدایی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری از سال 95 بر توجه به تولید تاکید داشتند، اظهار کرد:‌ در سال جاری مقام معظم رهبری موضوع مانع‌زدایی در تولید را در شعار سال آوردند که نشانه توجه ویژه ایشان به بخش تولید است.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های تولید که اهمیت زیادی دارد محصولات کشاورزی است که ضامن امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود.

حنیفه‌زاده از اجرای طرح مانع‌زدایی تولید در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: این طرح رسالت‌هایی دارد که مبتنی بر به صحنه آوردن مردم در فعالیت‌های کشاورزی است.

وی تصریح کرد:‌ اصول عملیاتی این طرح مردمی کردن کشاورزی، رفع گلوگاه‌های اصلی تهدیدات، پرهیز حداکثری از تصدی‌گری و شناسایی، احیا و ارتقای زنجیره مزیت‌دار کشاورزی است.

حنیفه‌زاده با بیان اینکه این طرح دارای کمیته مرکزی است، اظهار کرد:‌ اعضای تشکیل دهنده این کمیته کارآفرینان جهادی، پیشکسوتان متعهد، جوانان متخصص و افراد صاحب‌نظر هستند.

وی در تشریح اهداف طرح نیز گفت: اهداف اصلی طرح پشتیبانی از پتانسیل مردمی کشاورزی و رفع موانع از طریق پیگیری امور، تسهیل روندها، شفافیت در اخذ مجوز، دریافت تسهیل‌گر، شبکه‌سازی اشتغال‌های خرد مردمی در زنجیره‌های ارزش افزوده و رعایت زنجیره فعالیت در هر عرصه است.

وی ادامه داد: ساختار عملیاتی نیز به این شکل است کمیته بررسی قوانین، کمیته ارتباطات مردمی، کمیته بررسی بازخوردها، کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی، کمیته تدوین کتابچه خدمت و کمیته تدوین راهبرد چرخه دانش و همچنین کمیته مشارکت سازی کشاورزی را شامل می‌شود.

حنیفه‌زاده گفت: انتظار می‌رود نتایج حاصل از طرح تحقق الگوی پیشرفت مشارکتی، شناسایی موانع مشکلات قانونی، مردمی شدن اقتصاد از طریق کشاورزی، پیگیری و انعکاس در ابعاد قوانین، ابللاغیه‌ها بخشنامه‌ها و همچنین شناسایی و معرفی افراد مخل تولید با مصادیق ترک فعل باشد.

مشاورز وزیر جهاد کشاورزی در مانع‌زدایی تولید از ورود قوه قضاییه در صورت شناسایی افراد مانع‌تراش در بخش تولید خبر داد.

حنیفه‌زاده گفت: این موضوع بسیار جدی است هر فرد در هر سمتی باشد در صورت ایجاد مانع به قوه قضاییه برای برخورد قانونی معرفی می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه ارتباط مردمی اظهار داشت: از سال 95 سامانه سماک راه‌اندازی شده و امسال این سامانه تکمیل شد.

حنیفه‌زاده ادامه داد: سامانه سماک فرصت‌هایی را در اختیار مردم قرار می‌دهد که شامل دریافت مجوزهای توسعه، بهسازی و نوسازی.

وی با بیان اینکه این مجوزها شامل تمام حوزه‌های فعالیت بخش کشاورزی می‌شود، گفت: مجوز واحدهای دامپروری سنتی و صنعتی، تولید گیاهان دارویی، گلخانه‌های کوچک روستایی، گیاه‌پزشکی، صنایع تبدیلی و غذایی، پروانه مرتع‌داری، نشان حد مجاز آلاینده‌ها از جمله فعالیت‌هایی هستند که از طریق سامانه سماک قابل دریافت می‌باشند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از دیگر مزایای سامانه سماک را حذف مکاتبات و بروکراسی‌های اداری، افزایش سلامت در سطوح مختلف، کاهش تردد و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ایجاد عدالت در بهره‌مندی در تمام مناطق، کاهش 80 درصدی زمان انجام فرایندهای اداری، اخذ تعرفه‌ها به صورت الکترونیکی، کنترل و نظارت بر امور، ایجاد یکپارچگی در اطلاعات و اعمال سیاست‌های یکسان برشمرد.

حنیفه‌زاده حذف امضاهای طلایی را از مهمترین دستاوردهای سامانه سماک عنوان کرد.

وی افزود: سامانه سماک بهترین، سریع‌ترین و امن‌ترین راه ارتباطی تولیدکنندگان بخش کشاورزی با مسئولان حوزه است.

نرم افزار تاک راه ارتباطی مستقیم با مردم

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در بخشی دیگر از سخنان خود به معرفی سامانه تاک پرداخت و گفت: تاک اپلیکیشن شبکه اجتماعی است که بهره برداران بخش کشاورزی و سایر کاربران می‌توانند با استفاده از آن بسیاری از خدمات مورد نیاز خود را با کمترین هزینه و در سریعترین زمان دریافت نمایند.

حنیفه‌زاده ادامه داد: همچنین تاک به کشاورزان این امکان را می‌دهد به طور مستقیم با وزیر جهادکشاورزی و مسئول مانع زدایی تولید در ارتباط باشند.

به گفته وی؛ علاوه بر کشاورزان مسئولان بخش نیز می‌توانند از طریف این اپلیکیشن با وزیر جهادکشاورزی ارتباط گرفته یا با من به عنوان مسئول مانع‌زادیی موضوعات و مسائل را مطرح کنند.

حنیفه زاده یادآور شد: اپلیکیشن از طریق نرم افزاز بازار و .... در دسترس و قابل دانلود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز