خبرگزاری کار ایران

پرونده میادین مشترک گازی بسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۳۸۴

مدیر عامل شرکت ملی نفت اظهار داشت: قرارداد میدان بلال هم امضا شده و مراحل اجرایی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعود کرباسیان در مراسم امضای قرارداد توسعه فرزاد B اظهار داشت: قرارداد فرزاد نقطه اتمام پروژه‌های مشترک گازی است.

وی افزود: اواخر سال گذشته قرارداد آخرین فاز پارس جنوبی که منابع مالی آن از اوراق مشارکت تامین شد، امضا و کار اجرایی شروع شد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: قرارداد میدان بلال هم امضا شده و مراحل اجرایی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد؛ در طول ۸ سال گذشته ۱۷ فاز پارس جنوبی به بهره برداری و تولید ۲۸۵ میلیون متر مکعبی در سال ۹۲ به ۷۲۰ میلیون متر مکعب در روز رسید.

کرباسیان با بیان اینکه امروز با قرارداد فرزاد پرونده میادین مشترک گازی بسته می‌شود افزود: قرارداد میادین نفتی هم تقریبا تمام شده است.

وی افزود: طی 8 سال گذشته بهره‌برداری از میادین مشترک افزایش 5.7 برابری داشته که بیشترین تولید از غرب کارون بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه طی هشت سال گذشته هشت قرارداد نفتی به امضا رسید افزود: برای دو میدان نیز در مرحله اخذ مجوز هستیم تا پرونده میادین نفتی بسته شود.

وی با بیان اینکه میدان فرزاد ب مشترک با عربستان و 23 تریلیون متر مکعب گاز دارد افزود: سخت‌ترین میدان گازی است که به پتروپارس واگذار می‌شود و امیدواریم طی مدت 60 ماه به تولید نهایی برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز