خبرگزاری کار ایران

بحران سوخت آمریکا در حال بهبود است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۹۸۸

بحران سوخت در آمریکا با ازسرگیری فعالیت خط لوله بزرگ انتقال سوخت این کشور تا حدودی بهبود یافته است.

به گزارش ایلنا از رویترز، عرضه بنزین در شرق آمریکا که به‌دنبال اختلال در بزرگترین شبکه انتقال سوخت با کمبود شدید روبه‌رو شده بود، روز شنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) با اعلام ازسرگیری فعالیت خط لوله بزرگ انتقال فرآورده‌های نفتی کولونیال تا حدی بهبود یافت.

فعالیت خط لوله کولونیال که در هر ساعت میلیون‌ها گالن سوخت را انتقال می‌دهد، هفته گذشته در پی حمله سایبری متوقف شده بود.

در پی تعطیلی ۶ روزه فعالیت این خط لوله مردم از ترس کمبود سوخت در جایگاه‌های عرضه به خرید بیش از حد بنزین روی آورده بودند.

بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ جایگاه عرضه سوخت در شرق و جنوب آمریکا روز شنبه با کمبود بنزین روبه‌رو شدند، این رقم کمتر از ۱۶ هزار و ۲۰۰ جایگاه در روز پیش از آن است، این شرایط از بهبود اوضاع کمبود سوخت در آمریکا حکایت دارد.

پاتریک دهان، مدیر تحلیل بخش نفت مؤسسه ردیابی سوخت گس‌بادی در این باره گفت: تقاضای بنزین در آمریکا نسبت به هفته گذشته ۱۲.۶ درصد کاهش یافته که این کاهش به احتمال زیاد در پی کاهش خرید احتیاطی پس از توقف فعالیت خط لوله کلونیال رخ داده است.

بر اساس داده‌های انجمن خودروهای آمریکا (AAA)، میانگین قیمت بنزین آمریکا روز شنبه ۳ دلار و ۴ سنت برای هر گالن بود، این در حالی است که قیمت هر گالن بنزین هفته گذشته ۲ دلار و ۹۶  سنت بود.

شرکت خط لوله کلونیال که از روز چهارشنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) به‌صورت تدریجی فعالیتش را از سرگرفته است، اعلام کرد: فعالیت این تاسیسات به حال عادی بازگشته است و میلیون‌ها گالن در ساعت سوخت را به بازارهای هدف تحویل می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز