خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

پرواز هند برای بازگرداندن ایرانی‌ها به هفته آینده موکول شد/ انجام پروازهای بعدی به هند با درخواست وزارت خارجه/ به هندی‌ها بلیت نمی‌فروشیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۵۴۲

معاون سازمان هواپیمایی گفت: انجام پرواز به هند برای بازگرداندن ایرانی‌ها در پایان این هفته لغو و به هفته آینده موکول شد.

ابوالقاسم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره انجام پرواز به هند برای بازگرداندن ایرانی‌ها از این کشور با توجه به اینکه برخی از خوابگاه‌ها تعطیل شده و قیمت اجاره اتاق در هتل‌ها بسیار افزایش یافته، گفت: قرار بود پایان هفته جاری یک پرواز ایران به هند برقرار شود اما به دلایلی در این بازه زمانی پروازی به هند برقرار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه احتمالا هفته آینده پرواز ایران- هند انجام شود، گفت: صد درصد پرواز به هند روز جمعه 24 اردیبهشت ماه برقرار نمی‌شود. تاریخ بعدی این پرواز هفته آینده اعلام خواهد شد.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: باید هتلی که مسافران این پرواز در آن قرنطینه می‌شوند، مشخص  و برنامه ریزی‌های دقیق برای قرنطینه آنها انجام شود. این افراد تا 5 روز نباید از ان هتل خارج شوند و در پایان روز پنجم از مسافران این پرواز تست pcr گرفته می‌شود. 

جلالی افزود: مسافران این پرواز که تست آنها منفی باشد هم باید به قرنطینه خانگی بروند و آنهایی که نتیجه تست‌شان مثبت باشد باید یک هفته دیگر در هتل باقی بمانند. در حال حاضر مسئولان دستگاه‌های ذی ربط به دنبال انجام برنامه ریزی دقیق برای قرنطینه مسافران هستند.   

وی تاکید کرد: هواپیمای این پرواز در مسیر رفت خالی از مسافر خواهد بود و احتمالا این پرواز را ماهان انجام می‌دهد.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فعلا درخواست وزارت کشور برای برقراری یک پرواز از ایران به هند است، گفت: با پایان قرنطینه مسافران پرواز اول به شرطی که شرایط پایدار باشد، به درخواست وزارت بهداشت پرواز دوم انجام می‌شود.

جلالی ادامه داد: امکان دارد تقاضا بیشتر از برقراری یک پرواز باشد فعلا براورد دقیقی از میزان تقاضا وجود ندارد. برای پرواز بعدی با وزارت امور خارجه و سفارت ایران در هند هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد. 

وی تاکید کرد: فقط ایرانی‌ها اجازه برگشت با این پرواز را دارند و به اتباع هندی بلیتی فروخته نمی‌شود.

جلالی با اشاره به انجام پرواز پاریس گفت: پرواز تهران- پاریس برای بازگشت ایرانی‌ها روز جمعه با هواپیمای ایران ایر برقرار می‌شود.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز