خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

جا ماندن ایران از فرصت‌ها و تهدید‌های اینترنت ماهواره‌ای/ مرکزی ملی فضای مجازی هنوز به جمع‌بندی نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۳۶۹

خبرها حاکی از آن است که ایران تحت پوشش استارلینک (اینترنت ماهواره‌ای) قرار گرفته و امکان خرید اشتراک برای مناطقی از کشور فعال شده است. این در حالی است که ما همچنان نمیدانیم چگونه باید با این فناوری جدید برخورد کنیم و مباحث مطرح شده در این ارتباط کلی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ با جایگیری و عبور ماهواره‌های استارلینک از فراز ایران، رسما کشور ما تحت پوشش اینترنت پر سرعت ماهواره‌ای استارلینک قرار گرفت. بر اساس اخبار منتشره شده از چند روز قبل عراق و مرزهای غربی ایران تحت پوشش اینترنت ماهواره‌ای قرار گرفته و امکان خرید اشتراک برای این مناطق فعال است.

فعال شدن امکان خرید اینترنت ماهواره‌ای برای بخشی از ایران در حالی است که هنوز دستگاه‌های ذی‌ربط مباحث مربوط به این اتفاق مهم را کلی مطرح می‌کنند و هیچ برنامه مشخصی برای استفاده از فرصت‌های آن و برخورد با تهدیدها اعلام نکرده‌اند.

محمدحسن انتظاری، عضو  شورای عالی فضای مجازی، در گفت وگو با ایلنا درباره اقدامان انجام شده برای برخورد با فناوری جدید اینترنت ماهواره‌ای در کشور، اظهار کرد: هنوز در این ارتباط مطالعات عمیقی انجام نشده و مباحث مطرح شده همگی کلی است.

وی ادامه داد: قرار بر این است که یک پروژه دقیق فنی درباره اینترنت ماهوره‌ای انجام شود.

به گفته انتظاری؛ تا زمانی که مطالعات دقیق فنی انجام نشود نمی‌توان درباره این فناوری نوین نظری داد.

وی تصریح کرد: هنوز ما به درستی نمی‌دانیم که نحوه سیگنال‌دهی، ارتباط شبکه روی زمین و ارتباط بین شبکه‌ای بر روی زمین این نوع از پوشش اینترنت به چه شکل است.

انتظاری با تاکید بر اینکه برای تدوین هر گونه قوانین مرتبط با این فناوری باید مطالعات کامل شود،‌ افزود: مرکزی ملی فضای مجازی به جمع‌بندی در این زمینه نرسیده است.

پیشتر نیز محمد سرگزی، سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایلنا ارتباط با اینترنت ماهواره‌ای از آغاز آماده‌سازی پیش‌نویس قوانین این نوع اینترنت در این فراکسیون خبر داد.

اما به نظر می‌رسد؛ ایران برای تدوین قوانین و نحوه استفاده از فرصت‌های این فناوری و مقابله با تهدیدهای آن از این فناوری جا مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز