خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته خودروی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

با قیمت‌گذاری شورای رقابت مخالفیم/ آزادسازی واردات خودرو مورد اجماع نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۶۷۳

رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: ما با شیوه قیمت‌گذاری شورای رقابت مخالف هستیم چراکه نتوانسته تعادل را در بازار خودرو ایجاد کند، مصرف کننده و تولیدکننده هردو ناراضی هستند.

روح‌الله ایزدخواه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درمورد تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو اظهارکرد: ما با شیوه قیمت‌گذاری شورای رقابت مخالف هستیم چراکه نتوانسته تعادل را در بازار خودرو ایجاد کند، مصرف کننده و تولیدکننده هردو ناراضی هستند. این شیوه هر منطقی هم داشته باشد تاکنون عملکرد مناسبی نداشته و باید تغییر کند.

وی با اشاره به طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: ما یک طرح در مورد ساماندهی صنعت و بازار خودرو داریم که در کمیسیون تصویب شده و برای بررسی و تصویب باید به صحن برود. منتظر هستیم که برای مطرح شدن در صحن، نوبت این طرح برسد. اگر طرح ساماندهی بازار خودرو تصویب شود شورای رقابت قیمت تمام شده را بر اساس هزینه‌های انجام شده محاسبه می‌کند و قیمت به عنوان قیمت پایه خودرو تعیین شده تا در بورس کالا عرضه می‌شود. در بورس و با فرآیند عرضه و تقاضا قیمت نهایی مشخص می‌شود.

رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تصریح کرد: البته این در مورد خودروهایی است که مشمول قیمت‌گذاری می‌شوند. مابه التفاوت قیمت نهایی و قیمت پایه به حساب خزانه ریخته می‌شود تا در توسعه صنعت خودرو یا موارد دیگری که ذکر شده هزینه شود. برای جلوگیری از معامله‌های مکرر کسی که از بورس خودرو خریداری می‌کند اگر آن را بفروشد باید مالیات سنگینی پرداخت کند.

ایزدخواه در مورد وضعیت واردات خودرو هم اضافه کرد: واردات خودرو هم ممنوع است و فعلاً  آزادسازی واردات مورد اجماع قرار نمی‌گیرد و بعید است که واردات آن آزاد شود.

به گزارش ایلنا، شورای رقابت هفته گذشته در مورد قیمت خودرو تصمیم‌گیری کرد که بر این اساس محصولات ایران خودرو ۸.۲ درصد و محصولات سایپا ۸.۹ درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز