خبرگزاری کار ایران

سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با ایلنا:

واردات برق افزایش می‌یابد/ رمزارزها؛ عامل کمبود برق تابستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۶۹۸

سخنگوی صنعت برق گفت: فعلا عدد مشخصی از میزان افزایش واردات نمی‌توان اعلام کرد اما پیش‌بینی ما این است که امسال نسبت به سال گذشته برق بیشتری وارد کنیم.

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره ارتباط کمبود برق پیک تابستان و فعالیت استخراج‌کنندگان رمزارز و در مدار نبودن نیروگاه‌های برقابی اظهار داشت: حجم آب مخازن نیروگاه‌های برقابی حدود 53 درصد سال گذشته است، سال گذشته در اوج مصرف 2700 مگاوت تولید برق داشتند که اکنون با توجه به 53 درصد کاهش مخازن حداقل حدود 3500 مگاوت تولید برق از این نیروگاه‌ها را نداریم. 

وی همچنین افزود: طبق تخمین مراکز معتبر عملی پیش‌بینی می‌شود 1200 مگاوات استفاده غیرمجاز رمزارزها از برق در کشور داشته باشیم که این دو با هم فشار مضاعفی به شبکه وارد می‌کنند. 

سخنگوی صنعت برق سرجمع در مدار نداشتن برقابی‌ها و استفاده غیرمجاز رمزارزها از برق را 4700 مگاوات عنوان کرد که این کسری را باید علاوه بر اقدامات مدیریت مصرفی که سال‌های گذشته داشتیم، جبران کنیم. 

وی تاکید کرد: علاوه بر اقدامات در راستای شناسایی ادارات با مصرف بالا و کنترل آنها، جمع آوری رمزارزهای غیرمجاز مهمترین کاری است که باید انجام شود.

رجبی‌مشهدی همچنین گفت: در حال حاضر مراکز مجاز 300 مگاوات انشعاب خریداری کرده‌اند و تقریبا 200 مگاوات مصرف برق دارند.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برق تمهیداتی اندیشیده شده از جمله اینکه مراکز غیرمجاز شناسایی، جمع‌آوری و تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق درباره احتمال تغییر میزان صادرات و واردات برق در تابستان سال جاری تاکید کرد: صادرات و واردات برابر چارچوب‌های قراردادی با کشورهای همسایه انجام می‌شود و قطعا در شرایط کمبود، اولویت با تامین برق داخل است و سعی ما این است که واردات را در سقفی که تعیین شده انجام دهیم.

وی ادامه داد: فعلا عدد مشخصی از میزان افزایش واردات نمی‌توان اعلام کرد اما پیش‌بینی ما این است که امسال نسبت به سال گذشته برق بیشتری وارد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز