خبرگزاری کار ایران

خرید تضمینی گندم در کشور از یک میلیون تن گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۹۸۴

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تصمینی یک میلیون و 100 هزار تُن گندم به ارزش حدود 43 هزار و 700 میلیارد ریال تا 18 اردیبهشت ماه در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعادتی کیا گفت: میزان خرید تضمینی گندم تا 18 اردیبهشت ماه به یک میلیون و 100 هزار تُن رسید.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ارزش گندم های خریداری شده را حدود 43 هزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 53 هزار کشاورز گندم کار در 8 استان کشور، محصول خود را در قالب حدود 316 هزار محموله به مراکز خرید تحویل داده اند.

سعادتی کیا عنوان کرد: استان خوزستان با 810 هزار تُن، پیشتاز خرید این محصول در کشور است. استان های ایلام 103هزار تُن، فارس 57 هزار تُن و کرمان با 57 هزار تُن در رتبه های بعدی قرار دارند و استان های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان نیز در حال انجام عملیات خرید هستند.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه خرید گندم از 11 فروردین در کشور آغاز شده و تا حدود آبان ماه به طول می‌انجامد، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی دانه های روغنی نیز در کشور آغاز و تاکنون 21 هزار تُن کلزا خریداری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز