خبرگزاری کار ایران

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد

برآورد خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی جاده‌ها بر اثر سیلاب‌های اخیر/ هیچ مسیر مسدود شده‌ای در کشور نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۲۸۴

براثر وقوع سیل در شب‌های گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های کشور و ابنیه فنی وارد شده است.

 به گزارش ایلنا، فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات این سازمان درباره آخرین وضعیت جاده‌ها پس از سیل روزهای اخیر گفت: بر اثر بارش‌های رگباری شدید و تگرگ در روزهای گذشته در محورهای مواصلاتی برخی استان‌های کشور از جمله تهران، سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شاهد جاری شدن سیلاب و ایجاد انسدادهای موقت بودیم.

وی افزود: با توجه به شدت و حجم بارش‌ها در زمان کوتاه و جاری شدن سیلاب همراه سنگ و تنه درختان، برخی راه‌ها مسدود شد و امکان حرکت وسایل نقلیه در این مسیرها میسر نبود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری با بیان این‌که در محدوده جاجرود در محور تهران - بومهن، حجم بالای خودرو در زمان جاری شدن سیل و گرفتار شدن آن‌ها باعث ترافیک سنگین و کندی عملیات پاکسازی و هدایت سیلاب توسط عوامل راهداری شد، افزود: خوشبختانه سیلاب در تهران خسارات جانی و مالی برای هموطنان نداشت ولی آسیب‌هایی به بدنه راه وارد شده است.

مهریاری توضیح داد: در حال حاضر هیچ یک از مسیرها در شهرهایی که دچار سیل شده اند مسدود نیست و با کمک نیروهای راهداری مسیرها بازگشایی شده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در دیگر استان‌های کشور مانند سیستان و بلوچستان ،خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، یزد ، اصفهان و کرمان، بروز سیلاب و انسدادهای مقطعی باعث آسیب به جاده ها و ابنیه فنی شد که برآورد اولیه ، خسارت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: پس از انجام عملیات پاکسازی و اقدامات لازم توسط اکیپ‌های راهداری به همراه ماشین آلات سنگین، نسبت به بازگشایی مسیرهای اعلام شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: در جریان سیل اخیر متاسفانه یکی از راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در حین کمک‌رسانی به هموطنان دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

مهریای بیان کرد: از مهم‌ترین اقدامات راهداری در بحران سیل می‌توان به رفع گرفتگی آبروها؛ هدایت روان آب‌های سطحی به آبروهای کناری؛ پاکسازی سطح راه از باقیمانده رسوبات سیل و مقاوم سازی موقت ابنیه و بدنه راه، که دچار آسیب شده اند و نهایتاً بازگشایی راه برای جریان ترافیک اشاره کرد.

وی اشاره کرد: توصیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به هموطنان این است که قبل از هرگونه اقدام به سفر به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و از سفرهای غیرضروری در زمان بارش‌های بهاری در مناطق و جاده‌های کوهستانی یا کویری با سابقه سیل خودداری کنند و در هنگام بروز سیل ضمن توقف در مکان مناسب، مسیر راه را برای وسایل نقلیه راهداری و امدادی باز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز