خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

مصرف ماهی ۵۰ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۳۴۴

مدیر بخش آبزیان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش 50 درصدی تقاضا برای مصرف ماهی در بازار خبر داد و گفت: هر ساله شاهد کاهش مصرف ماهی در 6 ماهه دوم سال هستیم، اما امسال کمتر از سال‌های گذشته مردم به سراغ ماهی می‌آیند که علت اصلی آن نامساعدتر شدن اقتصادی است.

فخرالدین احمدی در گفت‌وگو با ایلنا درباره عرضه و بازار ماهیان پرورشی و دریایی، اظهار کرد: عرضه آبزیان دریای خزر به دلیل آغاز فصل تخم ریزی و ممنوعیت صید متوقف شده است و این نوع ماهیان در بازار عرضه نمی شود.

وی یادآور شد: ممنوعیت صید در دریای خزر از 23 فروردین ممنوع شده  و تا پایان زمان تخم‌ریزی ماهیان در رودخانه ها ادامه پیدا می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که اما برخی از انواع ماهیان دریای خزر هم اکنون در بازار عرضه می شوند، گفت: برخی انواع ماهی دریایی به صورت پرورشی نیز تولید و در بازار عرضه می‌شوند، آنچه در بازار می‌بینید از این نوع ماهیان هستند. 

به گفته احمدی؛ در حال حاضر تنها ماهیان دریای جنوب در بازار وجود دارد که به قیمت‌های مناسبی به فروش می رسد.

وی قیمت هر کیلوگرم ماهی شیر که از پرمصرف‌ترین ماهیان دریای جنوب است را حدود 90 هزار تومان عنوان کرد.

احمدی همچنین قیمت هر کیلوگرم ماهی سفید دریای جنوب را 40 هزار تومان، هر کیلوگرم ماهی کپور را 30 هزار تومان و هر کیلوگرم ماهی آزاد را 20 تا 23 هزار تومان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم قزل آلا که پرمصرف ترین ماهی پرورشی سردآبی است نیز با کاهش 10 درصدی نسبت به اسفند ماه، 43 هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیر بخش آبزیان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش 50 درصدی مصرف ماهی خبر داد و افزود: هر ساله شاهد کاهش مصرف ماهی در 6 ماهه دوم سال هستیم، اما امسال کمتر از سال‌های گذشته مردم به سراغ ماهی می‌آیند.

احمدی معتقد است؛ علت اصلی کاهش تقاضا برای مصرف ماهی نامساعدتر شدن اوضاع اقتصادی مردم است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز