خبرگزاری کار ایران

جزئیات مصوبات کارگروه تنظیم بازار/ تخصیص ارز به روغن خام رسوبی در گمرکات

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۵۹۹

طبق مصوبات تنظیم بازار، مقرر شد تا دسترسی لازم از سوی گمرک در خصوص آمار و اطلاعات برخط واردات و صادرات کالاها ایجاد شود.

به گزارش ایلنا از گمرک ایران، بررسی مصوبات تنظیم بازار نشان می‌دهد، در آخرین جلسه این کارگروه مقرر شده است، بر اساس تصمیمات دستور دوم یکصدو بیست و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار ( ابلاغی طی نامه شماره 60/308019 مورخ 1399/12/19) و مباحث مربوط به اقدامات و آمار و اطلاعات برخط واردات و صادرات کالاها از سوی گمرکات جمهوری اسلامی ایران پیگیری مجدد به منظور ایجاد سطح دسترسی برخط از سوی معاونت ذیربط در گمرک جمهوری اسلامی ایران مورد تایید و تاکید قرار گرفت.

همچنین نظر به ابلاغ خرید تضمینی انواع دانه های روغنی به شماره 20/30157 مورخ 99/12/11 از سوی وزارت جهاد کشاورزی شامل دانه سویا، دانه آفتابگردان، دانه گلرنگ و دانه کلزا و وجود اختلاف قیمت روغن استحصالی با قیمت ها یمصوب و جاری روغن نباتی پیشنهادات لازم در خصوص آثار مالی اختلاف قیمت و نحوه تامین ما به التفاوت ریالی ناشی از آن در جلسه مطرح و مقر گردید مراتب در جلهس کمیته رصد و پایش روغن خوراکی با حضور انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن نباتی، شرکت بازرگانی دولتی ایران، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان برنامه و بودجه به ریاست قائم مقام وزیر در امور بازرگانی بررسی و اتخاذ تصمیم گردد. همچنین تصمیمات کمیته مذکور به عنوان مصوبه کارگروه تنظیم بازار تلقی می‌گردد.

الف- دفتر امور خدمات بازرگانی نسبت به اعلام میزان ثبت سفارشات انجام شده به منظور تخصیص و تامین ارز واردات انواع روغن خام به بانک مرکزی اقدام نماید.

ب- مانده موجودی روغن خام وارد شده به گمرکات و عدم ترخیص کالا به دلیل تعیین و تکلیف تخصیص و تامین ارز احصاء و به بانک مرکزی ارسال تا نسبت به برنامه ریزی برای ترخیص به موقع کالای مذکور اقدام گردد.

ج- بانک مرکزی گزارش میزان تخصیص و تامین ارز واردات روغن خام در سال 99 و 1400 را در جلسه آتی کارگروه تنظیم بازار ارائه و مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نسبت به تخصیص و تامین ارز مورد نیاز کالای مذکور برای سه ماهه ابتدای سال 1400 اقدام نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز