خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

فرصت صادرات سیب و پرتقال را از دست دادیم/ تنها راه جلوگیری از فساد محصولات، عرضه فوری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۴۰۰

نایب رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ایران معتقد است؛ فرصت صادرات سیب و پرتقال‌های مانده در انبارها را از دست داده‌ایم و تنها راه جلوگیری از فساد آن‌ها عرضه فوری و مستقیم در سراسر کشور است.

صدرالدین نیاورانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره راهکارهای نجات محصولات مانده در انبارها از فساد اظهار کرد: فرصت صادرات سیب و پرتقال‌های مانده در انبارها را از دست داده‌ایم و دیگر نمی‌توان اقدام به صادرات کنیم.

وی ادامه داد: زمان مناسب برای صادرات اسفندماه بود که در آن زمان مسئولان صادرات را در یک تصمیم غیر کارشناسی ممنوع کردند.

نیاورانی تصریح کرد: یکماه زمان می‌برد زمینه صادرات فراهم شود، یکماه دیگه زمان می‌خواهد کشور وارد کننده محصولات را در بازار خود عرضه کند، در حالی که ما این مقدار زمان را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت صادرات در سال پر تولید نشانه ضعف اطلاعات تصمیم‌گیران کشور است، گفت: ضعف اطلاعات است که منجر به تصمیمات غلط می‌شود و در نهایت تاوان آن را کشاورزان پس می‌دهند.

نیاورانی تنها راه باقی مانده برای نجات محصولات مانده در انبارها از فساد را عرضه فوری و مستقیم در سراسر کشور دانست.

نایب رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ایران پیشهاد کرد: دولت زودتر غرفه‌های را در سراسر کشور در اختیار باغداران قرار دهد تا آن‌ها محصولات را بی‌واسطه و با قیمت مناسب به دست مردم برسانند.

نیاورانی افزود: اگر این پیشنهاد اجرایی شود زیان باغداران به حداقل رسیده و مردم نیز از محصولات با قیمت مناسب بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز