خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایلنا:

خدمه کشتی‌های هندی، اجازه خروج از کشتی را ندارند/ هیچ بندری در ایران عامل ورود کروناهای جهش یافته نبوده‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۳۵۵

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اعمال پروتکل‌های خاص بهداشتی درباره کشتی‌های هندی یا کشتی‌هایی که در مسیر خود در بنادر هند پهلو گرفته‌اند، گفت: تا کنون هیچ موردی از ورود ویروس کرونا یا انوع جهش یافته آن از بنادر چابهار و سایر بنادر به کشور ثبت نشده است.

بهروز آقایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره کنترل ورود کشتی‌ها از مبدا هند با توجه به شدت شیوع ویروس جهش یافته در این کشور اظهار داشت: به دلیل شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشور هند از دو روز گذشته پروتکل‌های خاصی را در پذیرش کشتی‌ها از مبدا هند اعمال کردیم البته کشورهای همسایه هند هم با توجه به تبادلات وسیعی که با این کشور دارند، احتمالا درگیر ویروس کرونای هندی شده‌اند. از این رو کشور پاکستان هم مستثنی از این موضوع نیست و باید علاوه بر اعمال پروتکل‌های سختگیرانه در حمل و نقل دریایی و هوایی، در مسیر مرزی و زمینی با کشور پاکستان هم پروتکل‌های سختگیرانه‌ای اعمال شود.

وی ادامه داد: از دو روز گذشته پروتکل‌های مربوط به ویروس کرونا را به روز کردیم و تمام کشتی‌هایی که از مبدا هند وارد بنادر چابهار می‌شوند یا اینکه در مسیر تردد در بنادر هند هم پهلوگیری کردند، در لیست کشتی‌هایی قرار می‌گیرند که باید در پذیرش آنها پروتکل‌های خاص بهداشتی و مقابله با کرونا رعایت شود.  

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه ورود کشتی‌های هندی به بنادر چابهار ممنوع نیست، گفت: موضوع فقط کشتی‎ها از مبدا هند نیستند. برخی از کشتی‌ها هر چند از مبدا هند حرکت نکرده‌اند اما در مسیر خود در چند بندر از جمله بنادر هند توقف و پهلوگیری داشتند بنابراین حتی کشتی‌هایی هم که توقف کوتاه در بنادر کشور هند داشتند، تحت پروتکل‌های خاص بهداشتی قرار می‌گیرند.   

آقایی با اشاره به این پروتکل‌های سختگیرانه اظهار داشت: پاس کشتی‌هایی که از مبدا هستند یا در هند توقف داشتند با ایمنی بالاتری انجام می‌شود. تقریبا تمام مراحل آن، پای کشتی و به طور الکترونیکی به اجرا می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه بین نیروی انسانی بنادر ایران و خدمه این کشتی‌ها هیچ‌گونه ارتباط چهره به چهره‌ای وجود ندارد، گفت: خدمه این کشتی نباید وارد بنادر چابهار شوند و اجازه خروج از کشتی را ندارند. همچنین نیروی انسانی حاضر در بنادر کشورمان هم نباید وارد این کشتی‌ها شوند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: البته تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بندر چابهار به صورت مکانیزه انجام می‌شود و باید توجه داشته باشیم که تا کنون هیچ موردی از ورود ویروس جهش یافته از بنادر چابهار و سایر بنادر به کشور ثبت نشده است و همه بنادر کشورمان در دوران کرونا با حساسیت بالا و رعایت پروتکل‌های خاص بهداشتی فعالیت داشته‌اند و خواهند داشت.

آقایی با بیان اینکه آنچه که با کشتی‌های هندی وارد بنادر کشورمان می‌شود معمولا کالای اساسی است، گفت: میزان ورود کشتی از هند به چابهار بسیار کمتر از بندر شهید رجایی و بندر امام است و همین میزان ورود کشتی هندی هم به صورت کنترل شده بوده و خواهد بود.

وی تاکید کرد: حجم بار کالای اساسی از هند به قدری نیست که با اختلال در بنادر کشور هند به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا در این کشور، بازار کالای اساسی ایران دچار مشکل شود و اقتصاد کشور و تنطیم بازار تحت تاثیر قرار بگیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز