خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اجرایی فرمام امام (ره) در پاسخ به ایلنا:

توقف، تست و تولید واکسن برکت کذب محض است/ برای تزریق کوو ایران محدودیت سنی نداریم/ ستاد هیچ نقشی در واردات واکسن ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۸۲۳

رئیس ستاد اجرایی فرمام امام (ره) اظهار داشت: راندمان ما در مراحل مختلف تولید و تست واکسن کرونا 15 برابر شده و در هیچ مقطعی با معطلی مواجه نشدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمد مخبر در مراسم فاز 3 مطالعات بالینی واکسن کوو ایران با بیان اینکه طبق آنچه که وعده داده بودیم توانستیم در تولید واکسن کرونا به تولید انبوه برسیم، اظهار داشت: اولین خط تولید انبوه واکسن کرونا زیر بار رفت.

وی ادامه داد: اردیبهشت ماه یک میلیون دوز تولید و به وزارت بهداشت تقدیم می‌شود.

مخبر افزود: از خرداد ماه حدود 3 تا 3.5 میلیون دوز تولید و به وزارت بهداشت تحویل می‌شود و تزریق واکسن کرونا از این ماه آغاز می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمام امام (ره) گفت: در تیر ماه تولید واکسن به 10 تا 12 میلیون دوز می‌رسد که همین عدد را تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم.

مخبر تاکید کرد: از پایان مرداد ماه میزان تولید واکسن کرونا در شرکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام به 30 میلیون دوز خواهد رسید.

وی ادامه داد: بنابراین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آن چیزی را که به مردم وعده داده بودیم محقق می‌شود و با تلاش متخصصان داخلی و خلاق کشورمان دغدغه واکسن برای مردم برطرف خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمام امام (ره) با بیان اینکه از سه ماه آینده ایران جزو کشورهایی است که به طور انبوه به مردم واکسن کرونا تزریق می‌کند، بیان داشت: هم از طریق واکسن برکت و هم سایر واکسن‌های ایرانی و هم از طریق واردات واکسن تا 4 ماه آینده مشکل نبود واکسن در کشور برطرف خواهد شد.

مخبر با بیان اینکه تحریم‌ها باعث ایجاد وقفه در تولید و تزریق واکسن شد، تاکید کرد: اگر تحریم‌ها نبود امروز تعداد زیادی از مردم کشورمان واکسن کرونا را تزریق کرده بودند البته تمام دنیا درگیر تولید واکسن کرونا است و در تمام دنیا تقاضا برای واکسن بیشتر از عرضه است.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمام امام (ره) هیچ نقشی در واردات واکسن کرونا ندارد و نخواهد داشت.

رئیس ستاد اجرایی فرمام امام (ره) در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه گفته می‌شود واکسن کرونا در فاز 3 مطالعات دچار مشکل شد و در یکر مقطع زمانی تست متوقف شده بود، اظهار داشت: این گفته‌ها کذب محض است. در مراحل تست و تولید واکسن کرونا روز به روز وضعیت و دستاوردهای بهتری داریم و پیشرفت قابل توجهی کرده‌ایم.

مخبر افزود: راندمان ما در مراحل مختلف تولید و تست واکسن کرونا 15 برابر شده و در هیچ مقطعی با معطلی مواجه نشدیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه گفته می‌شود چرا برای تولید واکسن کرونا نیاز به تاسیس خط تولید جداگانه‌ای بود و آیا این امکان وجود نداشت که تولید واکسن در خطوط موجود انجام شود، گفت: اگر در هر جایی از کشور این ظرفیت وجود داشت نسبت به استفاده از آن اقدام می‌کردیم و اگر نیازی نبود کارخانه و خط تولید جدید برای واکسن کرونا احداث نمی‌کردیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمام امام (ره) تاکید کرد: علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، با این خط تولید می‌توانیم نیاز منطقه را برای واکسن کرونا تامین کنیم.

مخبر در پاسخ سوال دیگر ایلنا درباره اینکه آیا کوو ایران برای تزریق محدودیت سنی دارد، بیان داشت: هیچ محدودیت سنی برای تزریق واکسن برکت وجود ندارد و اگر در مراحل مختلف تست، افراد براساس گروه سنی طبقه‌بندی می‌شوند به دلیل رعایت پروتکل‌ها و اطمینان از نتیجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز