خبرگزاری کار ایران

معاون گمرک ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

دو‌ دلیل عدم ترخیص محموله گوشت مرغ در گمرک

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۷۱۰

معاون گمرک ایران دو دلیلی که باعث عدم ترخیص گوشت مرغ در گمرک شده را تشریح کرد.

مهرداد ارونقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره عدم ترخیص محموله 90 تنی گوشت مرغ در گمرک اظهار داشت: ایستایی محموله گوشت مرغ در گمرک به دو دلیل است. اول اینکه هنوز کد رهگیری بانک یا همان ساتا صادر نشده است در نتیجه کالا قابل ترخیص نیست اما با توجه به حساسیت موضوع و اینکه کالا فسادپذیر است، سعی بر این است که این محموله در حداقل زمان از گمرک ترخیص شود بنابراین با ترخیص کالا بدون کد رهگیری بانک موافقت شده‌ است. 

وی با بیان اینکه موضوع دیگر اخذ دامپزشکی است، ادامه داد: اخذ مجوز قانونی دامپزشکی از سوی صاحب کالا الزامی است و از آنجایی این کالاها به صورت مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط هستند، گمرک بدون این مجوز به هیچ عنوان نمی‌تواند اجازه ترخیص کالا را بدهد. به طور قطع اگر مجوز قانونی کالا و مجوز دامپزشکی برای این کالا صادر شود، در حداقل زمان ممکن نسسبت به ترخیص کالا اقدام می‌کنیم. 

معاون گمرک ایران درباره احتمال عدم صدور مجوز از سوی دامپزشکی گفت: در این صورت حالت‌های مختلفی متصور است و بستگی به چند عامل دارد اما اگر مجوز دامپزشکی درباره این کالا صادر نشود، احتمالا محموله مرجوع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز