خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

کاهش ۹۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر پروازهای بین‌المللی در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۳۷۸

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۷۹ درصدی نشست و برخاست و نیز کاهش ۹۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافران فرودگاه‌های کشور در پروازهای بین‌المللی در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر عنوان کرد: سال ۹۹ در مجموع ۴۱۷۰ پرواز بین المللی با جابه جایی حدود ۲۴۵ هزار و ۶۰۰ مسافر و بیش از ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت انجام شد که نسبت به سال ۹۸ در نشست و برخاست ۷۹درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۷۳ درصد کاهش داشته است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین تعداد پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در سال ۹۹ را ۲۴۸ هزار و ۷۷ مورد با جابه جایی بیش از ۲۱ میلیون و ۶۱۵ هزار مسافر اعلام کرد و افزود: در پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در نشست و برخاست ۱۹ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۹ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۷ درصد کاهش داشته است. همچنین کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در سال گذشته در نشست و برخاست ۲۳ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۳ درصد کاهش نشان داد.

وی تعداد پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در اسفند ۹۹ را ۲۴ هزار و ۷۶۳ سورتی با جابه جایی حدود یک میلیون و ۹۵۲ هزار مسافر عنوان کرد و گفت: کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در اسفند ماه ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال ۹۸ در نشست و برخاست ۴۸ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۲۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۴ درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد نشست و برخاست پروازهای داخلی ۴۸ درصد و پروازهای بین المللی نیز ۶۲ درصد بیشتر شده است.

امیرمکری عنوان کرد: مقایسه پروازهای انجام شده در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت طی اسفند ۹۹ نسبت به بهمن نشان می دهد که نشست و برخاست یک درصد افزایش، اعزام و پذیرش مسافر یک درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست چهار درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز