خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا تشریح شد:

راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات؛ مثبت یا منفی؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۸۰۴

رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران ایجاد شبکه ملی اطلاعات را به شرطی مثب و منطقی دانست که فارغ از نگاه جایگزینی برای اینترنت بین‌المللی باشد و ایجاد ارزش و ثروت کند.

افشین کلاهی در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات دو دیدگاه را می‌توان مد نظر قرار داد، اظهار کرد: بر اساس این دو دیدگاه است که می‌توان نتیجه گرفت ایجاد شبکه ملی اطلاعات مثبت است یا منفی!

وی ادامه داد: دیدگاه اول این است که شبکه ملی اطلاعات زیر ساختی است که می‌توان بار داده‌های شبکه داخلی را بر روی آن گذاشت، یعنی داده‌های داخلی از طریق آن منتقل شود.

کلاهی کاهش هزینه تمام شده انتقال داده‌ها و تسهیل‌گری در فضای کسب و کار‌های اینترنتی را از جمله نتایج مثبت این دیدگاه برشمرد.

وی دیدگاه دوم را که از نظر بسیاری از کارشناسان مخرب است را اصرار بر جایگزینی اینترنت بین‌المللی با شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.

کلاهی با تاکید بر اینکه همیشه اصرار بر بومی سازی در همه حوزه نتایج خوبی به دنبال نخواهد داشت، افزود: جایگزینی اینترنت بین‌المللی با شبکه ملی اطلاعات تلاش بی‌حاصلی است که هزینه زیادی برای حاکمیت و وزارت ارتباطات دارد.

وی تصریح کرد: موضوع نتوانستن نیست، اما باید در نظر داشت بومی سازی هر چیز از جمله شبکه ملی اطلاعات وقتی منطقی است که ایجاد ارزش افزود و ثروت کند.

رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران معتقد است؛ در حال حاضر دیدگاه دوم غالب است که نتیجه آن جز دور ریختن پول و زیان نیست.

کلاهی دیگر موضوع مطرح شده در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که از اهمیت زیادی نیز برخودار است امنیتی کردن این شبکه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به سوابق گذشته، فعالان حوزه کسب و کار اینترنتی این تهدید را احساس می‌کنند که با نگاهی که وجود دارد شاهد قطع شبکه ملی اطلاعات از سوی برخی دستگاه‌ها باشند.

کلاهی زیان این اتفاق درحالی که بیشتر بار داده‌ها در شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته باشد را جبران ناپذیر دانست.

نویسنده: شبنم فرهمند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز